چرا از سنگ کورین روی کابینت استفاده کنیم؟

صفحه روی کابینت کورین

 بررسی دلایل استفاده از سنگ کورین روی کابینت

در این مطلب قصد داریم در رابطه با سنگ کورین روی کابینت صحبت کنیم و دلایل استفاده از کورین بر روی کابینت را شرح دهیم و بگوییم که چرا این متریال، برای آشپزخانه شما، یک متریال ضروری است! از طرفی معایب متریال های دیگر نظیر ام دی اف نیز تشریح خواهند شد. با ایران کوین همراه باشید.

صفحه روی کابینت یا همان صفحه کابینت یکی از اجرای آشپزخانه است که باید برای آن حتما از جنس خوبی استفاده نمود. چرا که این بخش از آشپزخانه بطور مداوم مورد استفاده است. بخاطر داشته باشید که برای بخش هایی از منزل مسکونی تان که به صورت مداوم مورد استفاده هستند، از بهترین متریال های ممکن استفاده نمایید. به این شکل می توانید مطمئن شوید که سالهای سال می توانید از آنها استفاده نمایید.

چرا از سنگ کورین روی کابینت استفاده می کنیم؟

همانطور که اشاره نمودیم، صفحه کابینت آشپزخانه مرتبا برای انجام کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل نیاز است که جنس این صفحه به شکلی باشد که در برابر انواع آسیب ها از خود مقاومت مناسبی نشان دهد. از جمله آسیب هایی که بر روی صفحه کابینت آشپزخانه اتفاق می افتند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آب ریزی فراروان بر روی صفحه کابینت بویژه در محدوده دور سینک ظرفشویی
  • قرار گرفتن اجسام داغ بر روی صفحه کابینت مانند قابلمه غذا و …
  • خط و خش برداشتن صفحه در بلند مدت به دلیل استفاده مداوم
  • تغییر رنگ صفحه در اثر نور خوردگی و همچنین رنگ پریدگی
  • شکست صفحه و یا خرد شدن آن در اثر ضربات احتمالی و اتفاقی
  • ایجاد لکه های گوناگون بر روی صفحه به دلیل ریختن مواد غذایی و مواد حاوی اسید بر روی صفحه کابینت

موارد اشاره شده تنها بخشی از اتفاقاتی هستند که در فضای آشپزخانه روی می دهند و سلامت و زیبایی آشپزخانه شما را هدف می گیرند. در ادامه قصد داریم به شما بگوییم راه حل مقابله با این اتفاقات چیست!

همانطور که شما هم می دانید، راه حل این کار استفاده از متریال هایی نظیر سنگ مصنوعی کورین و کوارتز است که در برابر بسیاری از این آسیب ها کاملا مقاوم هستند. صفحه کورین و کوارتز به طور کامل با آگاهی و شناخت  اتفاقات و مشکلاتی که ممکن است بر روی صفحه کابینت پیش بیاید طراحی و ساخته شده اند!

صفحه روی کابینت کورین

متریالی که از گدشته برای صفحه کابینت مرسوم و مورد استفاده بوده، ورق ام دی اف (MDF) بوده است. ام دی اف با روکش های مختلف مانند HDF ، HPL و …، استفاده می شده است و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. حتی امروزه روکش های طرح کورین که ظاهری شبیه به سنگ کورین بر روی صفحه کابینت ایجاد می کنند، نیز برای ام دی اف ایجاد شده اند. اما واقعیت این است که ام دی اف از مشتقات چوب است. این متریال علی رغم تمام خواص خوبی که دارد، در مقابل آسیب های ذکر شده برای صفحه کابینت بویژه آب ریزی اصلا مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهد. از این رو، بعد از گذر مدت زمانی می بینیم که بخش هایی از صفحه کابینت ام دی اف بویژه دور سینک ظرفشویی، باد کرده است و آب به درون آن نفوذ نموده است. ویژگی اصلی سنگ های مصنوعی این است که این مشکلات و موضوعات را حل کنند و دیگر نگران مسائل این چنینی نباشیم. از جمله ویژگی های بارز و ممتاز کورین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت بالا در برابر نفوذ آب (صفحات کورین کاملا ضد آب هستند)
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • مقاومت بالا در برابر ضربات و شکستن صفحه کابینت
  • مقاومت خوب در برابر ایجاد خط و خش
  • قابلیت ساب و پولیش خوردن : اگر به هر دلیل بر روی صفحه روی کابینت کورین خط و خش ایجاد شود، از طریق ساب زدن صفحه با سمباده می توان تمام خط و خش ها را از بین برد و سطح صفحه مانند روز اول خواهد شد. نکته اینجاست که سنگ کورین را تا هر عمقی که ساب بزنیم، سطح بدست آمده مانند سطح رویی سنگ خواهد بود. به همین دلیل به صفحه کورین، صفحات یکپارچه نیز گفته می شود.
  • قابلیت اجرای بدون درز: صفحه کورین این خاصیت را دارد که تمامی درزهای میان قطعات کار را می توان از طریق ساب زدن از بین برد و به صفحه یک تکه رسید که زیبایی بیش از حدی به آشپزخانه شما خواهد داد! در صفحه کابینت ام دی اف محل قطعات و اتصالات معمولا یک تکه فلز T شکل پوشانیده می شود. در صفحه کابینت کورین دیگر خبری از این قطعات اضافه نیست و صفحه کابینت کاملا یک تکه است.
  • تنوع بالای طرح و رنگ : برندهای مختلف کورین کره ای و ایرانی، تنوع بالایی از طرح های کورین را تولید می کنند. طرح های شبیه به سنگ های طبیعی تا طرح های ساده و مینیمال با رنگ های مختلف که به طور حتم نظر هر سلیقه ای را جلب خواهد نمود.
  • نظافت ساده بوسیله پارچه و مواد شوینده سطوح.

شاید از خودتان بپرسید که چرا از سنگ طبیعی استفاده نکنیم؟ نکته اینجاست که سنگ طبیعی هم مانند ام دی اف ویژگی های مورد نیاز برای اجرای بعنوان صفحه کابینت را دارا نیست و معایب خاص خود را دارد. سنگ مصنوعی ظاهری شبیه به سنگ طبیعی دارد اما بطور کامل برای صفحه کابینت ساخته شده و ایرادات مذکور را ندارد!

از کجا و به شکل کورین را بخریم؟

هدف ما از این مطلب این است که شما را متقاعد کنیم که اگر به دنبال متریالی هستید که در کنار زیبایی دوام خوبی داشته باشد و آشپزخانه شما را متحول نماید، از کورین استفاده نمایید. به طور حتم تصمیم نهایی در رابطه با این موضوع با شما خواهد بود. و اما برای سفارش اجرای کورین، مشاهده سمپل سنگ های کورین ایرانی و خارجی از نزدیک و تصمیم گیری نهایی و همچنین استعلام قیمت تمام شده کارتان، می توانید با کارشناسان خود در ایران کورین در تماس باشید و با هماهنگی قبلی در محل دفتر ایران کورین واقع در منطقه یوسف آباد تهران حضور به هم رسانید. برای آگاهی از نحوه انجام این کار می توانید روال اجرای کورین توسط شرکت ایران کورین را از طریق لینک زیر مطالعه نمایید:

اجرای کورین

لازم است بدانید که صفحه روی کابینت کورین دارای توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی (عمدتا کره ای) تولید می شوند و هر کدام نیز تنوع بالایی از طرح و رنگ را در اختیار شما می گذارند.  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ایران کورین در تماس باشید:

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

در ادامه دعوت می کنیم نمونه هایی از به کار بردن کورین بر روی صفحه کابینت را مشاهده نمایید تا بیش از پیش با این متریال زیبا آشنا شوید.

صفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورینصفحه روی کابینت کورین

شرکت ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>