تفاوت کورین و کوارتز

تفاوت کورین و کوارتز

تفاوت کورین و کوارتز

از انجایی که بسیاری از دوستانی که با ایران کورین تماس می گیرند در سوالات خود به دنبال دانستن تفاوت میان کورین و کوارتز هستند، در این بخش بر آن شدیم به زبانی ساده و روان، تفاوت میان سنگ های کورین و کوارتز را شرح دهیم.

شباهت این دو سنگ در این است که هر دو سنگ، برای روی سطوحی نظیر صفحه کابینت، کانتر، میز و … استفاده می شوند. شباهت بسیار زیادی به سنگ طبیعی دارند و به همین دلیل با نام سنگ مصنوعی شناخته می شوند اما معایب سنگ طبیعی را ندارند.

و اما تفاوت:

کورین یا سنگ مصنوعی کورین، صفحات یکپارچه ای هستند که مهم ترین ویژگی آنها اجرای بدون درز صفحات است. یعنی محل اتصالات سنگ با ساب خوردن از بین می ورد و صفحه ای یک تکه به دست می آید. از طرف دیگر کورین یکپارچه است بدین معنا که هرچقدر کورین را ساب دهید، لایه های داخلی شبیه به لایه ی رویی هستند و این ویژگی بسیار مهمی است.

کوارتز یا سنگ مهندسی کوارتز ، دارای مقاومت بالاتری نسبت به کورین هستند و این نکته سبب می شود که کوارتز مقاومت بالاتری در برابر خط و خش از خود نشان دهد به نحوی که می توان از آن با عنوان سطوح ضد خش یاد کردد. از جمله معایب کوارتز نیز می توان به وجود درز قسمت اتصال دو صفحه سطح کوارتز اشاره نمود.

کوارتز و کورین دارای طرح های مشابه یکدیگر هستند اما اگر به دنبال سنگ مصنوعی با رگه های درشت هستید، بهتر است به سراغ کوارتز بروید.

امیدواریم توضیحات ارائه شده، به شناسایی بهتر دو محصول توسط شما، کمک نماید.

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>