معرفی شرکت کوارتز توتم

کوارتز توتم

معرفی شرکت کوارتز توتم

شرکت کوارتز توتم (فلات سنگ آسیا)، یکی از بزرگترین تولید کنندگان صفحات کوارتز در ایران به شمار می رود. توتم تولید کننده سنگ مهندسی بر پایه کوارتز در ایران با نام تجاری Totem Quartz است که در سال ۱۳۸۳ در اطراف شهر اصفهان تاسیس شده است. بنابر اظهارات شکرت فلات سنگ آسیا، صفحات کوارتز توتم ، با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰٫۰۰۰ متر مربع در این کارخانه تولید می گردد.

شرکت کوارتز توتم، در ۵ سبک متفاوت سنگ مصنوعی کوارتز را تولید می نماید. در بخشی دیگر تمام طرح ها و رنگ های کوارتز تولید شده در این شرکت معرفی و ارائه خواهد شد تا بتوانید به راحتی این طرح ها را مشاهده و در صورت تمایل انتخاب نمایید. لازم به ذکر است صفحات کوارتز تولید شده توسط توتم، شباهت بسیار زیادی با طرح های سنگ کورین تولید شده توسط سایر برندها دارد. از این رو، شما می توانید سنگ مصنوعی با طرح های کورین و با ویژگی های سنگ کوارتز (مقاومت بسیار بالا در برابر خط و خش و عدم انعطاف پذیری) داشته باشید.

اطلاعات فنی سنگ کوارتز تولید شده توسط توتم (اطلاعات فنی کوارتز توتم):

صفحات کوارتز توتم (Totem Quartz) از ۹۳ درصد سیلیس تشکیل شده است، سیلیس، یکی به لحاظ سختی، یکی از سخت ترین و مقاوم­ترین مواد موجود در طبیعت است. سیلیس با سختی ۷ در مقیاس موس در طبیعت یافت می شود و این در حالی است که درجه سختی سخت ترین ماده طبیعت یعنی الماس، ۹ در مقیاس موس می باشد.

این شرکت در مورد فرآیند تولید صفحات کوارتز در کارخانه، این طور عنوان می کند:

سیلیس به صورت پودر میکرونیزه ، در دانه بندی­ های ریز با نوعی رزین مخصوص مخلوط ، طی فرآیند تولید تبدیل به سنگی یکپارچه می­ گردد. بدین ترتیب با بهره ­گیری از تکنولوژی پیشرفته، خواص سیلیس به محصول منتقل شده و موجب می­ گردد این سنگ در برابر خراش، سائیدگی و ضربه مقاومت بالایی داشته باشد. به دلیل عدم وجود خلل و فرج در محصول، امکان رشد و تکثیر باکتری­ و میکروب مخصوصا” در مکان­های مرطوب وجود ندارد و از این رو صفحات Totem Quartz را آنتی باکتریال می­ نامند. از دیگر مشخصه­ های سنگ مهندسی می­توان به وزن کم و مقاومت بالای آن اشاره نمود. با استفاده از ذرات شیشه، آیینه، سنگ­های تزینتی و صدف درتولید سنگ­های مهندسی می­ توان زیبایی و جذابیت خاصی به آنها داد و به سادگی در مکان­های مختلف با طراحی­ های خاص از این نوع محصول استفاده نمود.

همچنین توتم در مورد دوست دار محیط زیست بودن صفحات کوراتز تولیدی این کارخانه این طور اظهار می کند:

در آزمایشات انجام شده اخیر شرکت برتون ایتالیا (Breton Stone) بر روی سنگ­ های مهندسی در رقابت با محصولات مشابه نشان داده شده است که Totem Quartz فاقد ترکیبات ارگانیک و فرار سمی نظیر Styren و Btex که عواملی بسیار مضر جهت تعادل زیست محیطی هستند می­ باشد.

کوارتز توتم

شرکت توتم در مورد مراقبت از سنگ کوارتز، توضیحاتی را به کاربران نهایی محصول ارائه نموده است که در ادامه آنها را مطالعه خواهیم نمود:

یکی از مزایای سنگ کوارتز توتم TotemQuartz این است که نگهداری و تمیز کردن آن کار آسانی است. TotemQuartz  محصولی را به مشتری ارائه کرده که نیازی به مراقبت ویژه ندارد ولی از آنجایی که استفاده نادرست از هرکالایی می تواند به آن آسیب برساند ، لذا با کمی مراقبت ازسطوح TotemQuartz بعد از سال ها مثل روز اول به نظر میرسد و در اغلب موارد استفاده از یک پارچه مرطوب برای تمیز کردن آن کافی است.

نگهداری
کوارتز طبیعی موجود در TotemQuartz این سنگ را تبدیل به سخت ترین سطح موجود در بازار کرده است.این سطوح بهتراز سنگ طبیعی و هر سطح دیگری در برابر خراش، لکه و گرما مقاومت دارد. از وارد آوردن فشار بیش از حد به سنگ خودداری کنید. نگران لکه های قهوه، آبلیمو، روغن زیتون، سرکه، لوازم آرایش و دیگر مواد موجود در منزل نباشید، فقط از مواد شیمیایی خیلی قوی اجتناب کنید. در ضمن اگر یک چوب کبریت روشن روی سطح کانترتاپ افتاد نگران نشوید چون به سطح آسیبی نمی رساند، اما هنگام قرار دادن وسایل داغ بر روی کانترتاپ برای جلوگیری از شوک حرارتی از سه پایه یا پد گرماگیراستفاده کنید.

لکه های ناشی از کشیده شدن ماژیک
به راحتی و با استفاده از مایع سفید کننده و آب تمیز می شود.

تمیز کردن لکه های معمولی
سطح سخت و بدون تخلخل TotemQuartz، تمیز کردن آن را بسیار ساده کرده است. در اکثر موارد استفاده از آب و صابون و شوینده های ملایم برای حفظ درخشش سطح کافی است. در صورت لزوم پاک کننده های معمول غیرساینده را روی اسفنج یا پارچه مرطوب ریخته و سطح را با آن تمیز نموده و سپس کاملا با آب بشویید.

پاک کننده یا مواد شیمیایی
ما توصیه می کنیم که از محصولات تمیز کننده با pH5-8 استفاده کنید چون موادی که pH بالاتری دارند ممکن است به سطح آسیب برسانند.از قرار دادن سطوح TotemQuartz در معرض مواد شیمیایی با pH بالاتر از این مقدار مانند تمیز کننده های اجاق گاز، کف پوش، رنگ، توالت، مبلمان همچنین صابون های روغنی و شوینده های ماشین ظرفشویی خودداری کنید.
هرگز از محصولات تمیز کننده حاوی ذرات ساینده، اسیدها یا بازهای قوی، شوینده هایی که حاوی حلال های آلیفاتیک یا آروماتیک هستند مانند تینر، تمیز کننده های چوب و مبلمان، اجاق گاز و کباب پز استفاده نکنید. اگر سطح در معرض هریک از این عوامل آسیب زننده قرار گرفت، برای خنثی کردن اثر، آن را سریعا با آب بشویید.

لکه های سخت
برای پاک کردن مواد چسبنده مانند غذا، آدامس و لاک ناخن، در ابتدا مواد اضافی را با کاردک پلاستیکی برداشته و سپس سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا هرگونه لکه باقیمانده از بین برود.
لکه های آهکی (علائمی که توسط شیشه یا مواد دیگر ایجاد می شود)
برای پاک کردن این لکه ها محلول های سفیدکننده رایج را روی سطح بریزید و ۱ دقیقه صبر کنید تا عمل کند سپس سطح را کاملا با آب بشویید.توصیه های تولید کننده اسید هیدروکلریک مندرج بر روی کالا را رعایت نمایید. اسید را به جز کانترتاپ روی دیگر وسایل آشپزخانه (مانند شیرآلات، سینک و غیره) استفاده نکنید چون ممکن است به آنها آسیب برساند.

مقاومت در برابر گرما
تمام سنگ ها زمانی که در معرض تغییر دمای سریع و ناگهانی قرارمی گیرند ممکن است آسیب ببینند. بر این اساس لازم است که سطوح TotemQuartz  مانند دیگر سطوح در برابر تغییر دمای نگهانی محافظت شوند. بنابراین از قرار دادن ظروف داغ به طور مستقیم برروی سطوح خودداری کنید، در این مواقع حتما از یک سه پایه یا پد محافظ استفاده کنید.

دوام سطح
سطوح TotemQuartz سخت است ولی آسیب ناپذیر نیست. TotemQuartz نسبت به ترک، خراش و لکه مقاوم است. مانند خیلی از مواد دیگر فشار بیش از حد ممکن است به سطوح TotemQuartz آسیب برساند.TotemQuartz نیز ممکن است مانند هر ماده دیگری با قرار گرفتن دائم در معرض مواد شیمیایی قوی و حلال آسیب ببیند.سطوح TotemQuartz در برابر خراش بسیار مقاوم هستند با این حال از استفاده از اشیاء تیز مانند چاقو و یا پیچ گوشتی به طور مستقیم بر روی سطح خودداری کنید. همچنین استفاده از تخته برش نیز توصیه می شود.

از دست رفتن درخشش
از دست رفتن درخشش به دلیل استفاده از موادی مانند(واکس واسپری) برای درخشان کردن سطح می باشد، در حالی که این محصولات به مرور زمان اثر خود را از دست می دهند، بنابراین برای اینکه این اتفاق نیفتد، بایستی اجازه دهید سطح درخشش اولیه خود را داشته باشد. اما برای بازیابی این درخشش، می توانید از اسپری های چندکاره مبلمان که برای کانترتاپ نیز مناسب است استفاده کنید.

موارد احتیاط
•    TotemQuartz را خارج از منزل یا در مکان هایی که در معرض اشعه ماورابنفش هستند نصب نکنید. اشعه ماورا بنفش می تواند در طول زمان رنگ محصول را تحت تاثیر قرار دهد.
•    برای درخشان کردن سطح از مواد روغنی استفاده نکنید.اجازه دهید سطح TotemQuartz پس از نصب درخشش طبیعی خود را داشته باشد.مواد روغنی درخشش مصنوعی و زودگذر ایجاد می کنند.
•    از تماس حلال های رنگ،مواد خیلی قلیایی یا خیلی اسیدی با سطح اجتناب نمایید.اگر سفید کننده یا حلال استفاده می کنید بایستی آن را با آب رقیق کنید.
•    از محصولات مبتنی بر کلر مانند دی کلرومتان، تری کلرو اتان و محلول سود سوز آورغلیظ استفاده نکنید.(حلال رنگ)
•    سطح را دوباره پالیش ندهید.
•    از مواد چربی زدا مانند پاک کننده های اجاق گاز استفاده نکنید.
•    سطوح TotemQuartz را از منابع گرما دور نگاه دارید.

کوارتز توتم

کوارتز توتم کوارتز توتم کوارتز توتم

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>