کورین و کوراتز ، سنگ های مصنوعی سخت

کورین، کوارتز

کورین و کوراتز، سنگ های مصنوعی سخت

ایران کورین، از جمله برندهای فعال در زمینه عرضه انواع سنگ مصنوعی است. دو متریال شناخته شده و پرمصرف در بازار ایران، کورین و کوارتز هستند. سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز یا به عبارت صحیح تر، سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز ، در بازار ایران بخوبی شناخته شده و جا افتاده اند. این دو سنگ مصنوعی در ظاهر شباهت های بسیار زیادی دارند و به لحاظ عملکرد نیز، این شباهت محفوظ است.

اگر به زبان عامیانه بخواهیم راجه به کورین و کوارتز صحبت کنیم، باید بگوییم این دو متریال شباهت بسیار زیادی به سنگ طبیعی دارند. طرح ها و مدل های این دو متریال و عملکرد آنها، سبب جایگزینی این دو متریال در فضای داخلی شده است. امروزه، کورین و کوارتز انتخاب اول برا صفحه کابینت و کانتر و … هستند.

طرح و مدل های کورین و کوارتز بسته به برند تولید کننده، متفاوت هستند اما این دو متریال، تفاوت های پایه ای با یکدیگر دارند که در مبحث دیگری به طور علمی و مفصل بدان خواهیم پرداخت. اما به زبان عامیانه می توان این طور گفت که کورین در مجموع دارای خال های ریزی است و کوارتز رگه های درشت تری دارد و از این رو شباهت بیشتری به سنگ های طبیعی نظیر سنگ مرمر دارد. از طرف دیگر سختی کوارتز از کورین بیشتر است. کوارتز به دلیل استفاده از سیلیس (عنصر سیلیسیم که با نام کوارتز نیز شناخته می شود) که دومین ماده سخت موجود در طبیعت پس از الماس است، سختی بسیار زیادی دارد. بنابراین درجه سختی کوارتز از کورین بیشتر است و در مقابل صدمات و خط و خش، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

در مطلب مفصل دیگری به معرفی کورین و کوارتز به طور علمی خواهیم پرداخت. همچنین در مطلب مجزایی، تفاوت ها و شباهت های این دو سنگ مصنوعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در ادامه می توانید چند نمونه از کورین و کوارتز را مشاهده نمایید:

نمونه سنگ کوارتز سایلستون به همراه اجرا:

کورین، کوارتز

کورین، کوارتز

کورین، کوارتز

کورین، کوارتز

نمونه سنگ کورین استارون (لوته، سامسونگ) به همراه اجرا:

کورین، کوارتز

کورین، کوارتز

کورین، کوارتز

کورین، کوارتز

اگر قصد مشاهده تمام نمونه های سنگ های کورین از برندهای موجود را دارید می توانید لینک های زیر را ببینید:

کورین ال جی

کورین سامسونگ

کورین تکسانیت

کورین آتیستون

اگر قصد اجرای کورین و یا اجرای کوارتز برای صفحه کابینت، کانتر و … را دارید، می توانید جهت دریافت مشاوره با مشاورین خود در ایران کورین تماس باشید.

شرکت ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کوارتز و کورین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>