کوارتز صفحه کابینت و کانتر

کوارتز صفحه کابینت و کانتر

کاربرد کوارتز در صفحه کابینت و کانتر

در این مطلب سعی داریم شما را با متریال مورد استفاده بر روی سطوح یعنی سنگ مصنوعی کوارتز آشنا نماییم. کوارتز یکی از متریال های مدرن است که برای استفاده ویژه بر روی سطوح تولید شده است. در ادامه به بررسی ویژگی ها و مزایای استفاده از کوارتز خواهیم پرداخت، کاربردها و استفاده های این متریال را تشریح خواهیم نمود و در نهایت قیمت حدودی اجرای کوارتز توضیح داده خواهد شد. اگر به دنبال سفارش اجرا و خرید کوارتز هستید، پیشنهاد می کنیم کمی زمان بگذارید و این مطلب را مطالعه نمایید. سپس می توانید با آگاهی و دانش بیشتری نسبت به انتخاب خود تصمیم گیری نمایید. برای آشنایی بیشتر با سنگ کوارتز با ایران کورین همراه باشید.

سنگ کوارتز چیست

کوارتز در واقع یک سنگ مهندسی ساز است که از ۹۳ درصد ماده معدنی سیلیس تشکیل شده است. برای اینکه بدانید مفهوم این جمله چیست، باید این طور بگوییم که سیلیس پس از کربن (ماده تشکیل دهنده الماس) دومین ماده سخت موجود در طبیعت است. برای ساخت سنگ مهندسی کوارتز، کانی های این ماده از طبیعت استخراج و مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل سنگ کوارتز دارای سختی بسیار زیادی است. سطح این سنگ به سختی خراش و خط و خش بر می دارد و به همین دلیل، سالهای سال زیبایی و کیفیت خود را حفظ می نمایند.

برای اینکه سطوح سخت کوارتز تشکیل شوند، طی فرآیندی سیلیس با دیگر مواد ترکیب می گردد و در نهایت به شکل اسلب سنگ در خواهد آمد. اسلب کوارتز ازن ظر ظاهری دارای شباهت بسیار زیادی با سنگ طبیعی است. به همین دلیل به این متریل عنوان سنگ طبیعی داده می شود. موارد کاربرد کوارتز نیز شبیه به سنگ طبیعی است. منهای این که که کوارتز معایب سنگ طبیعی را ندارد!  برای این که تفاوت این دو متریال را بهتر بدانید، پیشنهاد می کنیم لینک زیر را نیز مطالعه نمایید.

سنگ کوارتز یا سنگ گرانیت ! کدام را انتخاب کنیم

همانطور که اشاره شد، این متریال برای استفاده بر روی سطوح ساخته شده اس. کوارتز را تقریبا بر روی هر سطحی می توان مورد استفاده قرار داد! اما با توجه به ویژگی های خاص آن، برخی سطوح نظیر صفحه کابینت برای کوارتز بسیار ایده آل هستند. در ادامه این مطب کاربردهای این متریال را برخواهیم شمرد. پیش از آن برخی از مزایای سنگ کوارتز را تشریح خواهیم نمود. اگر بخواهیم بطور اجمالی و خلاصه مزایای کوارتز را بصورت لیست ارائه نماییم، باید به ویژگی های زیر اشاره نماییم:

  • مقاومت بالا در برابر انواع خراش و خط و خش
  • مقاومت بالا در برابر انواع صدمات و ضربات
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • سطح بدون خلل و فرج
  • زیبایی بسیارزیاد و تنوع بالا در طرح و رنگ

کوارتز در برابر خراش سائیدگی و ضربه مقاومت بالایی داشته باشد. به دلیل عدم وجود هرگونه خلل و فرج در این نوع سنگ مصنوعی، امکان رشد و تکثیر باکتری و میکروب مخصوصا در مکان های مرطوب وجود ندارد و به این دلیل Quartz را آنتی باکتریال می نامند.

بسیاری از کسانی که به دنبال استفاده از سنگ مصنوعی برای سطوحی نظیر صفحه کابینت و جزیره و کانتر و … هستند، تفاوت بین دو متریال کورین و کوارتز را نمی دانند. کوارتز و کورین، دارای کاربری ها و استفاده های مشابهی هستند اما تفاوت های بنیادی بین این دو متریال وجود دارد. در مقاله ی تفاوت کورین و کوارتز بطور مفصل به تفاوت این دو متریال پرداخته شده است. پس در اینجا به این موضوع نمی پردازیم بلکه در اینجا به کاربری و ویژگی های این سنگ مصنوعی می پردازیم.

موارد کاربرد و استفاده از کوارتز

کاربری های کوارتز را می توان رویه و صفحه کابینت ها، صفحه و بدنه جزیره در آشپزخانه های جزیره ای، انواع روشویی، سرویس بهداشتی و حمام، میز آزمایشگاه و … دانست. البته استفاده های زیادی می توان برای کوارتز متصور بود اما بخش هایی که ذکر شد، کاربردهای عمده ی این متریال را تشکیل می دهند. به طور خلاصه و بصورت لیست می توان این کاربردها را به شکل زیر ارائه نمود:

  • صفحه کابینت
  • صفحه و بدنه جزیره آشپزخانه
  • صفحه کانتر آشپزخانه
  • صفحه و بدنه میز رسپشن در فضاها و دفاتر اداری و کاری
  • صفحه و بدنه میز منشی در مطب پزشکی
  • میز رستوران و کافی شاپ
  • صفحه میزهای کار در فضاهای آزمایشگاهی که نیاز به سطوح غیر متخلخل دارند
  • صفحه و میز کار در فضاهای پزشکی و درمانی نظیر بیمارستان و درمانگاه ها
  • سایر سطوح

به غیر از موارد ذکر شده که موارد استفاده عمومی از کوارتز هستند، شما می توانید این متریال را برای هر سطحی مورد استفاده قرار دهید. کافی است با کارشناسان خود در ایران کورین در تماس باشید و موضوع را مطرح نمایید. کارشناسان به شما خواهند گفت که آیا این متریال عملکرد مناسبی روی سطح مورد شما خواهد داشت یا خیر. اما همانطور که گفته شد، کوارتز صفحه کابینت و کانتر ، مرسوم و متداول ترین استفاده از این متریال است.

نحوه انجام سفارش اجرای کوارتز

برای اجرای هر متریال ساختمانی مراحلی وجود دارد که باید به ترتیب آن ها را طی نمایید. در صفحه نحوه اجرای کوارتز به طور کامل در این رابطه توضیح داده ایم که چطور می توانید این متریال در فضای خود داشته باشید. به این منظور کافی است سری به لینک زیر بزنید و یا با شماره های ایران کورین در تماس باشید

اجرای کوارتز

شماره تماس ایران کورین:

۰۹۱۲۸۸۶۶۷۸۰

سمپل ها و نمونه های کوارتز

در حال حاضر، برندهای مختلف ایران و خارجی صفحات کوارتز را تولید می کنند. برندهای خارجی نظیر سایلستون اسپانیا و هانستون، سالهاست که این متریال را به بازار جهانی عرضه می نمایند. در این میان برندهای ایرانی نیز این متریال را تولید می کنند. کیفیت برندهای خارجی بسیار بالاست اما برندهای ایرانی نیز، از آنجایی که تحت لیسانس تولید می گردند، کیفیت مطلوبی دارند. با توجه به قیمت بسیار بالای برندهای خارجی کوارتز، امروزه برندهای ایرانی بسیار مورد توجه هستند. در ادامه میتوانید سمپل معروف ترین برندهای کوارتز را مشاهده نمایید:

هزینه ساخت صفحه کوارتز

با توجه به اینکه کوارتز و یا مواد اولیه آن کاملا وارداتی هستند، قیمت اجرای این متریال کاملا وابسته به نرخ ارز است و برای اطلاع از قیمت روز متریال باید با ایران کورین در تماس باشید. اما برای اینکه تخمین حدودی از کارتان داشته باشید، باید بدانید که برندهای کوارتز ایرانی برای هر متر طول (مثلا هر متر طول صفحه کابینت) قیمتی در حدود یک میلیون تومان دارند. (این قیمت حدودی مربوط به ۶ ماه اول سا ۱۳۹۸ می باشد. برای استعلام قیمت دقیق با ما در تماس باشید)

برندهای مختلف کوارتز، این متریال را با کیفیت های مختلف و همینطور طرح ها و رنگ های مختفاوت تولید می نمایند. از این رو، قیمت سنگ کوارتز دارای تنوع گسترده ای است. از طرف دیگر بسته به اینکه متراژ پروژه چقدر باشد، قیمت ها تغییرات محدودی خواهند داشت.

ابعاد سنگ و صفحه کوارتز

کوارتز به شکل اسلب به بازار عرضه می گردد. برندهای مختلف ابعاد مختلفی برای اسلب های خود ارائه می نمایند. اما برای اینکه به طور حدودی با ابعاد اسلب کوارتز آشنا شوید، جدول زیر که مربوط به ابعاد سنگ کوارتز توتم می باشد را مطالعه نمایید:

ابعاد اسلب کوارتز (توتم) به سانتی مترضخامت اسلب به سانتی متر
۳۰۴ در ۱۲۴۱٫۲
۳۰۴ در ۱۴۰۱٫۲
۳۰۴ در ۱۴۰۲
۳۰۴ در ۱۴۰۳

در این مقاله کوشیدیم شما را به طور کامل با سنگ مصنوعی یا سنگ مهندسی کوارتز آشنا نماییم. در ادامه این بخش دعوت می کنیم، تصاویر استفاده از سنگ کوارتز روی صفحه کانتر و کابینت آشپزخانه را مشاهده نمایید. اگر قصد خرید و اجرای کوارتز را دارید، کارشناسان ایران کورین، همواره مشتاق شیندن صدای شما هستند. با ما در تماس باشید.

کوارتز صفحه کابینت و کانتر

کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر  کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر کوارتز صفحه کابینت و کانتر

شرکت کورین ایران کورین

عرضه خدمات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>