چگونه صفحه کابینت کورین را تمیز کنیم ؟

براق کردن و تمیز کردن صفحه کابینت کورین

در این مطلب قصد داریم به سراغ مبحث نگهداری از کورین و صفحه کابینت کورین ( تمیز کردن صفحه کورین ) برویم. فرض را بر این میگیریم که شما برای صفحه کابینت آشپزخانه تان، سنگ کورین خریداری نموده اید. حال باید بدانید که با این صفحه کابینت چطور برخورد کنید تا عمر طولانی تری داشته باشد و از سوی دیگر، زیبایی و شفافیت روز اول خود را حفظ نماید.

همانطور که می دانید، صفحه ای که شما برای روی کابینت تان خریده اید، یکی از بهترین و مرغوب ترین متریال های موجود در بازار است که برای استفاده مداوم طراحی و ساخته شده است بدون اینکه آسیب ببینید. اما در هر حال، هر وسیله ای نیاز به مراقبت و نگهداری هم دارد.

سنگ کورین، دارای ویژگی های منحصر بفردی است. این متریال، علاوه بر زیبایی بی حد و حصر و چشم نواز بودن، در برابر آسیب هایی نظیر ضربات، حرارات، خط و خش، نقوذ آب به دورن سنگ مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. ساختار کورین به شکلی است که بتواند در برابر این آسیب ها مقاوم باشد. همانطور که می دانید، سطح کورین، بدون خلل و فرج است (غیرمتخلخل) و به همین دلیل در برابر نفوذ آب مقاومت بالایی دارد. از سوی دیگر می توان کورین را بدون درز اجرا نمود. یعنی محل اتصالات بخش های مختلف کورین، از طریق چسب کورین و پولیش زدن از بین می رود و به سطحی یک تکه و یک پارچه می رسیم.

این ویژگی ها، کورین را تبدیل به یک متریال منحصر بفرد برای استفاده بر روی سطوح بویژه روی کابینت و … نموده اند. اگر تمایل دارید بیشتر با سنگ کورین آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم دو مقاله زیر را بخوانید:

صفحه کابینت کورین

سنگ کورین چیست؟

اما در این مطلب، همانطور که اشاره نمودیم تصمیم داریم شما را با نحوه تمیز کردن سطح کورین آشنا نماییم. تصاویر و مقاله ای که در ادامه مطالعه می نمایید، برگرفته از سایت WikiHow می باشد. در این مطلب، به شما آموزش داده می شود که:

  • برای تمیز کردن صفحه کورین چه کنید
  • با لکه های مختلف چطور برخورد کنید
  • در صورت ریختن مایعات مختلف چطور سطح کابینت را تمیز کنید
  • چگونه صفحه کابینت تان را پولیش بزنید

کورین از آن دسته متریال هایی است که عمر درازی دارد. اگر موارد ذکر شده در بالا را به درستی انجام دهید و رعایت نمایید، صفحه کابینت شما سالهای سال عمر خواهد کرد و علاوه بر این، زیبایی روز اول خود را حفظ خواهد نمود. با ایران کورین همراه باشید.

۱ – برای پاک کردن صفحه کابینت و کانتر از آب و صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای پاک کردن گرد و غبار روزمره و مواد غذایی باقی مانده، یک اسفنج یا پارچه نرم را مرطوب کنید. به اندازه یک دایره کوچک صابون ظرفشویی را روی اسفنج بریزید و سطح اسفنج را خوب مالش دهید تا مایع روی سطح اسفنج پخش شود و یک سطح صابونی بدست آید. کل صفحه کابینت خود را با اسفنج پاک کنید. در نهایت مایع یا صابون را با اسفنج مرطوب تمیز از روی صفحه کابینت پاک نمایید.

تمیز کردن صفحه کورین
تمیز کردن صفحه کورین با اسفنج

۲ – سطح کورین را با یک پارچه نرم خشک کنید. پس از تمیز کردن پیشخوان ، سطح آن را کاملاً خشک کنید. خشک کردن سطح کابینت باعث می شود تا از به جای ماندن لکه و رگه های خشک شده آب بر روی سطح، جلوگیری شود. همچنین سبب میزهای براق به نظر رسیدن صفحه کابینت خواهد شد. این روش تمیز کردن، بهترین راه برای نگهداری صفحه کابینت است.

تمیز کردن صفحه کورین
تمیز کردن صفحه کورین با دستمال نرم

۳ – بلافاصله پس از وقوع لکه ها، آنها را تمیز کنید. اگر به محض بروز اتفاقاتی نظیر ریختن مایعات بر روی سطح کابینت ، آنها را تمیز نمایید، جای لکه ها به ویژه لکه های ناشی از مایعات سخت بر روی سطح باقی نخواهد ماند. برای پاک کردن این لکه ها، مراحل ۱ و ۲ را انجام دهید.

تمیز کردن صفحه کورین
تمیز کردن لکه های مایعات از صفحه کورین

۴ – برای پاک کردن لکه هایی که سخت پاک می شوند، می توانید از مایعات تنظیف حاوی آمونیاک استفاده نمایید. بسیاری از پاک کننده های آشپزخانه چند منظوره که در فروشگاه ها یافت می شوند حاوی آمونیاک هستند. برای اطمینان از این موضوع می توانید برچسب پاک کننده را بررسی نمایید. سطح کابینت را با پاک کننده اسپری کنید، با یک دستمال مرطوب بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید. (مراحل ۱ و ۲)

نکات:

  • مراقب باشید که از تمیز کننده و پاک کننده پنجره یا شیشه استفاده نکنید. بسیاری از این پاک کننده ها حاوی آمونیاک هستند اما بر روی سطح Corian (سنگ کورین) شما رگه هایی باقی می گذارند که به سختی پاک می شوند.
  • اگر نمی خواهید از شوینده ها و پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید، می توانید گزینه های تمیز کننده گیاهی را استفاده نمایید. اگر خوب بگردید، در بازار می توانید نمونه های شوینده ی گیاهی را پیدا نمایید.
تمیز کردن صفحه کورین
برای تمیز کردن سطح کورین از شیشه پاک کن استفاده نکنید!

۵ – برای ضدعفونی کردن سطح و عاری کردن سطح از هر گونه میکروب، از مایعات ضدعفونی کننده حاوی سفید کننده استفاده نمایید. پیشنهاد می شود که هفته ای یک یا دو مرتبه، سطح کابینت را با ضدعفونی کننده تمیز نمایید. این کار سبب می شود سطح کابینت شما همیشه بهداشتی باشد. مراقب باشید که از سفید کننده هایی نظیر وایتکس، بصورت خیلی غلیظ استفاده نکنید! بلکه مقدار کمی سفید کننده را با یک لیتر آب مخلوط کنید و سپس، با پارچه آن را بصورت دایره ای شکل بر روی سطح بکشید.

نکات:

  • به خاطر داشته باشید که در هنگام استفاده از مواد شوینده نظیر سفید کننده و ضدعفونی کننده، همواره از دستکش و ماسک بر روی دهان و بینی استفاده نمایید.
  • اگر دوست ندارید از موارد سفید کننده بر روی سطح استفاده نمایید، می توانید از دستمال مرطوب و اسپرهای ضدعفونی کننده که در بازار وجود دارند، استفاده نمایید.
تمیز کردن صفحه کورین
برای ضدعفونی کردن سطح، از ضدعفونی کننده و سفید کننده های رقیق استفاده نمایید.

۶ – اجازه دهید محلول ضد عفونی کننده حداقل دو دقیقه روی سطح بشیند و توسط هوا خشک شود. برای انجام کار ضدعفونی کردن زمانی اندک را اختصاص دهید و کمی وقت بگذارید. برای ضدعفونی حداکثر ، بهتر است محلول را به راحتی روی سطح پخش کنید و اجازه دهید توسط هوا خشک شود. در نهایت، می توانید چند دقیقه صبر کنید و سپس از پارچه ای نرم برای خشک کردن صفحه کابینت کورین استفاده نمایید.

تمیز کردن صفحه کورین
اجازه دهید مایع ضدعفونی کننده چند دقیقه ای روی سطح بماند.

۷ – روی صفحه کورین را توسط اسپری پولیش یا براق کننده مخصوص صفحه کابینت، براق نمایید. برخی از صفحات کورین براق هستند، برخی دیگر مات و برخی نیمه مات. اگر دوست دارید صفحه کابینت شما درخشنده و براق باشد، می توانید به سادگی توسط اسپرهای مخصوص پولیش صفحه کابینت که در بازار یافت می شوند، صفحه کابینت تان را براق و شفاف نمایید. این کار سبب درخشندگی صفحه کابینت شما خواهد شد.

حتی برای صفحه کابینت کورین مات هم می توانید از اسپری پولیش استفاده نمایید. این کار سبب می شود صفحه کابینت شما از حالت مات خارج شده و کمی درخشنده تر شود.

تمیز کردن صفحه کورین
از اسپری پولیش صفحه کابینت برای براق کردن و پولیش کردن صفحه کابینت استفاده نمایید

در این بخش کوشیدیم شما را با زبان تصویر و ساده، با تمیز کردن صفحه کورین کابینت آشپزخانه تان آشنا نماییم. نکته ای که حایز اهمیت است و در بین موارد بالا نیز به آن اشاره شد، این است که از محلول های شیشه پاک کن برای تمیز کردن صفحه کورین استفاده نکنید! چرا که سبب ایجاد لکه و رگه بر روی سطح صفحه خواهد شد.

برای مطالعه باید و نبایدهای دیگر در نگهداری از صفحه کابینت کورین، می توانید لینک زیر را نیز مطالعه نمایید:

بایدها و نبایدهای نگهداری صفحات کورین

 

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

منبع: سایت WIKIHOW

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>