سینک توکار و صفحه کابینت کورین روی آن

سینک توکار

سینک توکار و صفحه کابینت کورین روی آن

امروزه در بسیاری از آشپزخانه ها، نسل جدید سینک های ظرفشویی، یعنی سینک توکار مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته سینک فقط به یک شکل بود و آنهم روکار. اما امروزه در خانه هایی که بازسازی می شوند و یا نوساز هستند، در بخش آشپزخانه از سینک توکار استفاده می شود. البته این یک نظر شخصی است و به سلیقه شما بعنوان مصرف کننده نهایی بستگی خواهد داشت.

سینک توکار، یکی نمادهای طراحی داخلی مدرن است. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوئیم، امروزه در خانه های جدید که بر اساس سبک مدرن طراحی و دکوراسیون می شوند، در آشپزخانه، از سینک توکار استفاده می شود. اما سینک توکار چیست؟ در ادامه به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت.

سینک توکار

سینک توکار به نوع خاصی از سینک اطلاع می شود که تنها کاسه سینک قابل مشاهده است و سایر قسمت ها، زیر صفحه کابینت پنهان می شوند. تنها تفاوت اساسی سینک توکار و روکار در همین مورد است. این موضوع یعنی اینکه صفحه کابینت گراداگرد سینک را می پوشاند، دارای مزایا و محاسنی است که ما شما را بطور نسبی نسبت به آنها آگاه خواهیم کرد.

مزایای سینک توکار

 – اولین حسن استفاده از سینک توکار، این است که صفحه کابینت شما، یکپارچه خواهد بود. یعنی تمامی بخش های صفحه کابینت به یک شکل خواهد بود و شما بخشی به عنوان صفحه سینک را دیگر نخواهید دید. همان بخش استیل که به سینک روکار متصل است.

 – زیبایی حسن دوم سینک های توکار است. وقتی صفحه کابینت شما یکپارچه باشد، قطعا زیبایی کار بسیار چشمگیر تر از حالتی که یک صفحه استیل هم روی کار وجود داشته باشد، خواهد بود.

 – مدرن بودن و متمایز بودن آشپزخانه، حسن سوم استفاده از سینک های توکار است.

 – کاسه یا ظرف عمیق تر. معمولا سینک های توکار دارای عمیق بیشتری نسبت به سینک ظرفشویی روکار هستند. نه اینکه همیشه موضوع به این شکل باشد اما بصورت متداول، سینک ظرفشویی توکار عمیق تر است.

با توجه به آن چه که اشاره شد، مزیت عمده ی سینک های توکار، زیبایی و تفاوت و مدرن بنظر رسیدن آشپزخانه شما خواهد بود. اگر بدنبال ایجاد یک آشپزخانه متفاوت هستید، می توانید از سینک های توکار استفاده نمایید. اکثر برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده ی سینک ظرفشویی، مدل توکار را تولید می کنند و در بازار به راحتی می توانید این نوع سینک را بیابید. در ادامه به برخی از معایب این نوع سینک اشاره خواهیم نمود.

معایب سینک توکار

 – اولین عیبی که برای این نوع سینک ظرفشویی مشهود است این است که به دلیل آب ریزی فراوان و ممتد پیرامون فضای سینک ظرفشویی، همیشه باید نسبت به خشک نکه داشتن صفحه کابینت اقدام نمایید. یعنی هر بار پس از شستن ظروف، باید اطراف سینک را خشک نمایید تا هم به صفحه کابینت آسیبی نرسد و هم فضای آشپزخانه همیشه خیس نباشد. البته برای این مسئله راه حلی نیز وجود دارد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

 – دومین عیب این نوع سینک این است که در صورت استفاده از این نوع سینک دیگر نباید از صفحه کابینت ام دی اف استفاده کنید. بلکه باید از سنگ مصنوعی کورین یا سنگ مصنوعی کوارتز و یا سنگ طبیعی برای صفحه کابینت بهره ببرید. صفحات ام دی اف در برابر آب مقاومت خوبی ندارند و در مدت زمان کوتاهی، صفحه کابینت شما در فضای پیرامون سینک دچار تورم یا به اصطلاح عامیانه، بادکردگی خواهد شد و در نهایت شما باید کل صفحه کابینت تان را تعویض نمایید.

 – نیاز به آب بندی دقیق و اصولی در محل اتصال صفحه به سینک برای جلوگیری از نفوذ و نشت آب به لایه های زیرین.

معایب سینک توکار، همین نکات هستند و برای آنها هم راه حل مشخصی وجود دارد که ذکر شد. یعنی استفاده از صفحه کابینت با جنس کورین یا کوارتز که هر دو سنگ مصنوعی هستند. کورین و کوارتز در برابر آب مقاوم هستند و به دلیل بافتی که دارند، آب در آنها نفوذ نخواهد کرد.

با توجه به توضیحات ارائه شده، تصمیم نهایی با شماست که برای آشپزخانه منزل تان از کدام نوع سینک استفاده نمایید. در صورت استفاده از سینک توکار، به طور حتم باید از کورین و کوارتز برای صفحه کابینت بهره ببرید تا بتوانید سالهای سال، در مقابل آب ریزی این نقطه از آشپزخانه، بیمه باشید. علاوه بر این، در صورت استفاده از سنگ مصنوعی، می توان مانند سینک روکار، در فضای پیرامون سینک شیارهایی ایجاد نمود تا آب به دورن سینک هدایت شود.

در صورت انتخاب سینک توکار، می توانید جهت خرید و سفارش اجرای کورین و یا کوارتز برای صفحه کابینت آشپزخانه تان، با ایران کورین در تماس باشید. همچنین در صورت وجود نیاز به مشاوره بیشتر و راهنمایی های پیش از خرید، می توانید با ایران کورین در تماس باشید.

سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار سینک توکار

در این مطلب به معرفی سینک ظرفشویی توکار پرداختیم و معایب و مزایای آن را بررسی نمودیم. اگر در این رابطه پرسشی در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش نظرات، سوال خود را مطرح نمایید.

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>