معرفی شرکت مارمونایت و مزایا و معایب کورین مارمونایت

کوارتز سایلستون اسپانیا
کوارتز سایلستون اسپانیا

کورین – کوارتز مارمونایت چند سالی است که راه خود را به صنعت سنگ های مصنوعی ایران باز کرده است و در بازار عرضه می گردد. وجود رگه های درشت در طرح های سنگ مارمونایت باعث شده است که این سنگ ها خیلی زود از نقطه نظر طرح و ظاهر ، با مقبولیت خوبی روبرو شود. در این طلب قصد داریم به معرفی سنگ ارائه شده توسط شرکت مارمونایت بپردایم و مزایا و معایب سنگ کورین – کوارتز مارمونایت را برای شما تشریح نماییم.

اگر سنگ های کورین و سنگ های کوارتز را بشناسید، خیلی خوب متوجه خواهید شد که سنگ کورین – کوارتز مارمونایت ، در حقیقت در تلاش است که خلا وجود سنگ کوارتز شرکت سایلستون اسپانیا را در بازار ایران پر نماید. بعد از داستان تحریم ها و افزایش قیمت بی وقفه دلار و ارز، سنگ کوارتز سایلستون اسپانیا در ابتدا قیمت بسیار بالایی پیدا کرد و سپس بطور کل در بازار ایران نایاب شد.

شرکت تولید کننده سنگ مصنوعی مارمونایت با شناخت و تحلیل خوب بازار و علاقه مشتریان به طرح های سنگ کوارتز شرکت سایلستون رگه دار نظیر کلکته گلد و …، اقدام به تولید سنگ هایی نموده است که به لحاظ ظاهری، شباهت قابل قبولی با سنگ های این شرکت اسپانیایی دارند. البته باید اشاره کنیم که کیفیت سنگ کوارتز سایلستون اسپانیا فوق العاده بالاست به نحوی که می توان این سنگ را در زمره برترین و با کیفیت ترین سنگ های مصنوعی موجود در دنیا دانست. در تصویر زیر می توانید نمونه هایی از کوارتز سایلستون اسپاینا را مشاهده نمایید:

همانطور که اشاره شد، شرکت مارمونایت، قصد دارید خلا بازار را در غیاب سنگ کوارتز سایلستون و همچنین علاقه بازار به طرح های رگه درشت را پر نماید. جالب است بدانید که از میان شرکت های تولید کننده سنگ کوارتز ایرانی، تقریبا هیچ برندی طرح های رگه درشت مشابه آنچه در تصویر بالا مشاهده می نمایید را تولید نمی کند. (تنها شرکت کورین آتیستون طرح های ابر و بادی را تولید می نماید که نزدیک ترین طرح ها به کوارتز سایلستون اسپانیا می باشند اما نمی توان به آنها سنگ رگه دار گفت! هر چند آتیستون سنگ کورین است و کوارتز نیست). شرکت مارمونایت با اطلاع از این خلا بازار، طرح های زیر را تولید و به بازار عرضه نموده است:

همانطور که در تصاویر مشخص است، طرح های رگه درشت نقطه قوت و برگ برنده شرکت مارمونایت می باشند. همچنین این شرکت طرح های دیگری سنگ رگه دار را تولید نموده است که در کاتالوگ کوارتز سایلستون هم دیده نمی شوند!

چرا به مارمونایت کورین – کوارتز گفته می شود؟

باور کنید ما هم به خوبی نمی دانیم که به این سنگ مصنوعی کورین بگوییم یا کوارتز! چرا که این متریال هم از جنس کورین است و هم از جنس کوارتز! پس مطابق آنچه دیگر متخصصین در مورد این سنگ عنوان نموده اند، بهتر است این سنگ را متریال ترکیبی بنامیم اما شما می توانید هم آن را کورین مارمونایت بدانید و هم کوارتز مارمونایت!

واقعیت این است که سنگ دارای مغز کورین است. همانطور که احتمالا می دانید کورین بر پایه رزین است یعنی از رزین ساخته می شود. روی این لایه ضخیم کورین، یک لایه نازک کوارتز کشیده شده است. همانطور که می دانید، کوارتز از جنس کوارتز یا سیلیس است که مقاومت بسیار زیادی در برابر خط و خش پذیری دارد.

پس به این دلیل به این متریال کورین – کوارتز گفته می شود که داری مغز کورین و روکش کوارتز است!

در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که این ویژگی ها یعنی مغز کورین و روکش کوارتز باعث ایجاد چه ویژگی ها و مزایا و معایبی شده است. با ما همراه باشید.

سنگ کوارتز سایلستون
سنگ کوارتز سایلستون

معایب و مزایای سنگ مارمونایت

پیش از آنکه در مورد مزایا و معایب سنگ مارمونایت صحبت کنیم بهتر است بصورت تیتروار و فهرستی، مزایاب و معایب کورین و کوارتز را برشماریم تا در نهایت بتوانیم بگوییم سنگ کورین – کوارتز مارمونایت کدام در مجموع کدام یک از ویژگی های هر دو متریال را داراست.

بررسی مزایا و معایب سنگ کورین

مزایای سنگ کورین:

کورین را تقریبا همه می شناسند. این متریال که بر روی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، به خوبی در بازار جا افتاده است و هر کس به دنبال صفحه کابینت یا جزیره آشپزخانه با کیفیت باشد، به سراغ کورین می آید. از جمله ویژگی های مثبت و مزایای سنگ کورین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب به معنای ضد آب بودن
  • قابلیت اجرای بدون درز و اجرای یک تکه
  • یکپارچه بودن به این شکل که هر عمقی از سنگ را برش بزنید شبیه به لایه رویی خواهد بود.
  • مقاومت در برابر حرارت تا دمای حدودی ۲۲۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی گراد
  • قابلیت رفع خط و خش با پولیش زدن با سمباده
  • آنتی باکتریال بودن به دلیل عدم وجود خلل و فرج روی سطح سنگ
  • قابلیت ترمیم و تعمیر در صورت ایجاد ترک و شکستگی در سنگ
  • عمر و دوام بالا
  • قابل شتسشو و نظافت آسان

نصب صفحه کابینت کورین

معایب سنگ کورین

بطور حتم این که بگوییم کورین یک متریال فوق العاده است دروغ نیست اما این که بگوییم بدون ایراد است، خالی از لطف است چرا که هر متریالی دارای معایب و مزایای خود است. از جمله معایب سنگ کورین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد خط و خش روی سنگ در گذر زمان. این خط و خش ها در سنگ های کورین با رنگ تیره بسیار بیشتر خود را نشان می دهند.
  • از دست دادن قابلیت آنتی با کتریال بودن در صورت ایجاد خط و خش (البته با پولیش استاندارد سطح، دوباره سطح آنتی باکتریال می شود)
  • قیمت نسبتا بالا (لبته با قیمت دلارز و ارز امروزی، چرا که در گذشته قیمت کورین بسیار مطلوب و به صرفه بود)
  • ایجاد محدودیت در تنوع رنگی بواسطه عدم موجودی انبارهای مرکزی

به غیر از موارد ذکر شده، سنگ کورین ایراد خاص دیگری ندارد. اگر قیمت ارز مناسب و به طبع آن قیمت سنگ کورین نیز مناسب بود، سنگ کورین می توانست انتخاب اول یا دوم برای کابینت آشپزخانه های خانه های ما ایرانیان باشد.

جهت آشنایی بیشتر با سنگ کورین و نصب آن، می توانید لینک های زیر را نیز مطالعه نمایید:

سنگ کورین چیست

صفحه کابینت کورین

جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین

بررسی مزایا و معایب سنگ کوارتز

در ادامه ای بحث قصد داریم به بررسی مزایا و معایب سنگ کوارتز بپزدایم. همانطور که می دانید، سنگ کوارتز ظاهری شبیه به سنگ طبیعی دارد و از این رو، با نام سنگ مصنوعی یا سنگ مهندسی نیز شناخته می شود. سنگ کوارتز مانند کورین متریال سطح است و بر روی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. چیزی که در مورد کورین و کوارتز متفاوت است، درجه سختی بیشتر این سنگ است که باعث می شود تفاوت هایی بنیادین در این سنگ رقم بخورد. در ادامه مزایا  و معایب سنگ کوارتز را بر شمرده ایم:

مزیای سنگ کوارتز

  • مقاومت بالای سطح سنگ
  • مقاوم در برابر خط و خش پذیری ، سطح سنگ کوارتز بسیار سخت است و به سادگی خط و خش برنمی دارد.
  • مقاوم در برابر نفوذ آب : به دلیل عدم وجود خلل و فرج روی سطح، ضریب نفوذ آب تقریبا صفر است.
  • مقاوم در برابر حرارت و گرما : باز هم شما رعایت کنید و اجسام خیلی خیلی داغ روی سطح سنگ نگذارید!
  • تنوع بالای طرح و رنگ : شرکت ها و برندهای مختلف تنوع طرح و رنگ خوبی را در اختیار شما قرار خواهند داد.
  • قابلیت نگهداری آسان
  • قابلیت نظافت ساده : با شوینده های معمولی می توان سطح را نظافت نمود.
  • طول عمر و دوام بالا

همانطور که مشاهده می نمایید، بسیاری از ویژگی های شاخص سنگ کوارتز مشابه سنگ کورین است.

سنگ کوارتز ساختمانی
صفحه کابینت و جزیره سنگ کوارتز

معایب سنگ کوارتز

همانطور که در مورد سنگ کورین هم اشاره نمودیم، نمی توان گفت یک متریال هر چقدر هم که عالی و فوق العاده باشد، بی نقص است! کوارتز هم ویژگی های خودش را دارد. از جمله معایب سنگ کوارتز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در صورت بوجود آمدن خط و خش، این خط و خش ها قابل برطرف شدن نیست. به دلیل سختی سطح سنگ کوارتز، این سنگ ها به سختی دچار خط و خش می شوند. اما به هر دلیل و در صورتی که سطح دچار خط و خش شود، قابلیت پولیش ندارد.
  • عدم قابلیت اجرای بدون درز : همانطور که اشاره شد سطح سنگ کوارتز بسیار سخت است و به طریق، امکان اتصال قطعات مختلف سنگ و اجرای سنگ بصوت بکپارچه و بدون درز وجود ندارد! بنابراین باید توقع داشته باشید که بین قطعات سنگ درز وجود داشته باشد.
  • قیمت نسبتا بالا : دقیقا مشابه سنگ کورین ، سنگ کوارتز هم وابسته به قیمت ارز است. از این رو با بالا رفتن قیمت ارز، قیمت این متریال بی نظیر نیز دچار گرانی شده است.
  • عدم موجودی همه طرح ها : همانطور که در بخش مزایای سنگ کوارتز تشریح شد، یکی از مزایای سنگ کوارتز تنوع طرح و رنگ است. اما با توجه به مسائل مختلف از جمله مواد اولیه، همه طرح ها متاسفانه در لحظه موجود نیستند و برای موجود شدن یک طرح خاص شاید نیاز باشد کمی صبر کنید.

به غیر از موارد اشاره شده، سنگ کوارتز ایراد خاص دیگری ندارد و اگر بخواهیم صادقانه به شما بگوییم، کیفیت این سنگ فوق العاده بالاست.

جهت آشنایی کامل با سنگ کوارتز می توانید لینک زیر را مطالعه نمایید:

کوارتز صفحه کابینت و کانتر

کارگاه ساخت کورین
صفحه کابینت سنگ کورین

جمع بندی مزایا و معایب سنگ شرکت مارمونایت

حال با شناخت اولیه از ویژگی های کورین و کوارتز و توجه به این نکته که این سنگ مغزی کورین و روکش کوارتز دارد، بهتر می توانیم در مورد سنگ شرکت مارمونایت صبحت کنیم.

  • روی سطح سنگ از جنس کوارتز است. بنابراین می توان توقع داشت سطح سنگ بسیار سخت و در برابر خط و خش پذیری مقاومت بسیار خوبی داشته باشد. از این رو می توانیم بگوییم که مارمونایت مدت طولانی می تواند زیبایی ظاهر خود را حفظ نماید.
  • شما می توانید ویژگی های مثبت کورین را برای سنگ مارمونایت نیز در نظر داشته باشید.
  • تنها برای سطح سنگ باید توجه کنید که این سنگ از ویژگی های سنگ کوارتز پشتیبانی می کند.
  • تنوع مناسب طرح و رنگ (وجود طرح های با رگه های درشت که تنها در سنگ های کوارتز قابل مشاهده است.)
  • امکان اجرای سنگ بصورتی که لبه های کار نیز از رگه های موجود روی سطح سنگ پیروی نماید.
  • یکی از امتیازها ویژه سنگ مارمونایت این است که شما می توانید طرح هایی شبیه به کوارتز سایلستون را با قیمت کورین ایرانی در اختیار داشته باشید. همانطور که می دانید قیمت کوارتز سایلستون بسیار بالاست (هر چند اول باید پیدا کنید و سپس در مورد قیمت صحبت کنیم چرا که این سنگ فعلا در بازار ایران موجود نیست!)
  • سطح سنگ مارمونایت با توجه به ضخامت کم کوارتز، قابلیت اجرای بدون درز کار را در اختیار شما قرار می دهد. اما درز کار به شکل محوی قابل مشاهده است! این ویژگی را می توان یک برگ برنده سنگ مارمونایت دانست. در تصویر زیر می توانید درز کار در محل اتصال قطعات سنگ مارمونایت را مشاهده نمایید:
درز محل اتصال سنگ کوارتز
درز محل اتصال سنگ مارمونایت (برگرفته از وب سایت افراش پلاس)

ما واقعا قصد نداریم به شما بگوییم که سنگ مارمونایت با کیفیت ترین و بهترین سنگ موجود در بازار است. چرا که این طور نیست! اما واقعیت این است که در بازار فعلی ایران و خلا وجود برندهای با کیفیت خارجی با تنوع طرح و رنگ بالا، سنگ مارمونایت با توجه به ماهیت ترکیبی خود می تواند بخشی از خلا بازار را برطرف نماید. در واقع اگر شما به دنبال اجرای طرح هایی با رگه های درشت بر روی صفحه کابینت و یا جزیره آشپزخانه هسنید، انتخابی به جز سنگ مارمونایت نخواهید داشت.

از جمله معایب سنگ شرکت مارمونایت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • از آنجایی که سطح سنگ از جنس کوارتز است، در صورتی که سطح سنگ دچار خط و خش شود، نمی توان این خط و خش ها را بر طرف نمود. اما به دلیل مقاومت سطح سنگ در برابر خط و خش، نمی توان گفت که به سادگی بر روی سطح خط و خش ایجاد می گردد!
سنگ کوارتز ساختمانی
صفحه کابینت و جزیره سنگ کوارتز

ابعاد و قیمت سنگ شرکت مارمونایت

سنگ کورین – کوارتز مارمونایت ، دارای دو ابعاد مختلف است. در واقع یکی ابعاد سنگ کورین استاندارد که می تواند برای صفحه کابینت مورد استفاده قرار گیرد و دیگری ابعاد نزدیک به سنگ کوارتز که می تواند برای ساخت جزیره مورد استفاده قرار گیرد. در جدول زیر می توانید ابعاد مختلف مارمونایت را مشاهده نمایید:

نوع اسلب سنگطولعرضضخامت
اسلب استاندارد۳۶۸ سانتی متر۷۶ سانتی متر۱۲ میلی متر
اسلب ویژه۳۰۰ سانتی متر۱۰۰ سانتی متر۱۲ میلی متر

قیمت سنگ کورین مارمونایت

در جدول زیر قیمت های مختلف سنگ مارمونایت ارائه شده است. لازم به ذکر است قیمت ها مربوط به خرداد ماه سال ۱۳۹۹ می باشند. برای استعلام قیمت روز سنگ، می توانید با شرکت ایران کورین در تماس باشید.

قیمت های ارائه شده مروبط به اسلب سنگ می باشند (برای بزرگنمایی بر روی تصویر سنگ کلیک نمایید) :

تصویر سنگنام سنگ و ابعاد (سانتی متر)قیمت اسلب سنگ در خرداد ۱۳۹۹
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite mv2132 agrogold (آگرو گلد)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۲۷۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite mv2122 spiny (اسپاینی)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۲۷۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite msr5321 radiante-merald (رادیانت)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۵,۱۶۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایتMarmonite ms6121 Panda (پاندا)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۵,۲۷۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite ms3122 carrina (کارینا)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۳۸۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite ms2123 calcategold (کلکته گلد)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۲۷۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite mr4123 imperial (ایمپریال)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۵۶۵,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite mr4122 charcoal (ذغالی)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۵۶۵,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite mr4121 marquina (مارکوینا)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۵۶۵,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite mr3144 eletto (التو)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۳۸۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite mc3133 mocha (مکا)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۴,۳۸۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت Marmonite mc1212 artica (آرتیکا)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۳,۴۱۰,۰۰۰ تومان
کورین مارمونایتسنگ مارمونایت mc1211 cream papyrus (کرم پاپیروس)

ابعاد : ۳۶۸*۱۰۰*۱٫۲

۳,۴۱۰,۰۰۰ تومان

جهت خرید اسلب سنگ، دریافت مشاوره در مورد سنگ مارمونایت و سفارش اجرا می توانید با مشاورین خود در ایران کورین در تماس باشید:

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

 

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>