مراقبت و نگهداری از صفحه کابینت کوارتز توتم

نگهداری از صفحه کابینت کوارتز

مراقبت و نگهداری از صفحه کابینت کوارتز توتم

اگر برای آشپزخانه منزل تان صفحه کابینت کوارتز خریداری نموده اید و از این نوع سنگ در آشپزخانه استفاده می نمایید، در این بخش قصد داریم راهنمایی هایی در رابطه با نحوه نگهداری و مراقبت از صفحه کوارتز ارائه نماییم. تمامی مطالب ذکر شده در این بخش، از وب سایت کوارتز توتم منتقل شده است اما اطلاعات ارائه شده، برای نگهداری از انواع برندهای سنگ کوارتز صادق و یکتا است.

بنابراین اگر از کوارتز استفاده می نمایید، پیشنهاد می کنیم این نکات کوتاه راحتما مطالعه نمایید. رعایت این نکات کمک بسیار زیادی به طول عمر و ماندگاری بالای صفحه کابینت شما خواهد داشت:

نگهداری
کوارتز طبیعی موجود در سنگ توتم این سنگ را تبدیل به یکی از سخت ترین سطح های موجود در بازار کرده است. این سطوح بهتر از سنگ طبیعی و هر سطح دیگری در برابر خراش، لکه و گرما مقاومت دارند. اما باید در نظر داشت که از وارد آوردن فشار بیش از حد به سنگ جلوگیری شود. نیازی نیست که نگران لکه های معمولی نظیر روغن، چای، قهوه و .. باشید! اما از تماس مواد شیمیایی قوی با سطح اجتناب کنید. همچنین در نظر داشته باشید، هنگام قرار دادن وسایل داغ بر روی کانترتاپ برای جلوگیری از شوک حرارتی از سه پایه یا پد گرماگیر استفاده کنید.

نظافت لکه های معمولی
سطح سخت و بدون تخلخل کوارتز توتم، سبب سادگی پروسه نظافت آن شده است. در بسیاری از موارد استفاده از آب و صابون برای تمیزی و هیمنطور حفظ درخشش سطح کافی است. در صورت لزوم پاک کننده های معمول غیرساینده را روی اسفنج یا پارچه مرطوب ریخته و سطح را با آن تمیز نموده و سپس کاملا با آب بشویید.

لکه های سخت
برای پاک کردن مواد چسبنده مانند غذا، آدامس و لاک ناخن، در ابتدا مواد اضافی را با کاردک پلاستیکی برداشته و سپس سطح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا هرگونه لکه باقیمانده از بین برود.
لکه های آهکی (علائمی که توسط شیشه یا مواد دیگر ایجاد می شود)
برای پاک کردن این لکه ها محلول های سفیدکننده رایج را روی سطح بریزید و ۱ دقیقه صبر کنید تا عمل کند سپس سطح را کاملا با آب بشویید.

توصیه های تولید کننده اسید هیدروکلریک مندرج بر روی کالا را رعایت نمایید. اسید را به جز کانترتاپ روی دیگر وسایل آشپزخانه (مانند شیرآلات، سینک و غیره) استفاده نکنید چون ممکن است به آنها آسیب برساند.

لکه های ناشی از کشیده شدن ماژیک
با استفاده از مایع سفید کننده و آب به سهولت تمیز می شود.

پاک کننده یا مواد شیمیایی
ما توصیه می کنیم که از محصولات تمیز کننده با pH5-8 استفاده کنید چون موادی که pH بالاتری دارند ممکن است به سطح آسیب برسانند.از قرار دادن سطوح کوارتز توتم در معرض مواد شیمیایی با pH بالاتر از این مقدار مانند تمیز کننده های اجاق گاز، کف پوش، رنگ، توالت، مبلمان همچنین صابون های روغنی و شوینده های ماشین ظرفشویی خودداری کنید.
هرگز از محصولات تمیز کننده حاوی ذرات ساینده، اسیدها یا بازهای قوی، شوینده هایی که حاوی حلال های آلیفاتیک یا آروماتیک هستند مانند تینر، تمیز کننده های چوب و مبلمان، اجاق گاز و کباب پز استفاده نکنید. اگر سطح در معرض هریک از این عوامل آسیب زننده قرار گرفت، برای خنثی کردن اثر، آن را سریعا با آب بشویید.

از دست رفتن درخشش
از دست رفتن درخشش به دلیل استفاده از موادی مانند(واکس واسپری) برای درخشان کردن سطح می باشد، در حالی که این محصولات به مرور زمان اثر خود را از دست می دهند، بنابراین برای اینکه این اتفاق نیفتد، بایستی اجازه دهید سطح درخشش اولیه خود را داشته باشد. اما برای بازیابی این درخشش، می توانید از اسپری های چندکاره مبلمان که برای کانترتاپ نیز مناسب است استفاده کنید.

مقاومت در برابر گرما
تمام سنگ ها زمانی که در معرض تغییر دمای سریع و ناگهانی قرارمی گیرند ممکن است آسیب ببینند. بر این اساس لازم است که سطوح TotemQuartz  مانند دیگر سطوح در برابر تغییر دمای نگهانی محافظت شوند. بنابراین از قرار دادن ظروف داغ به طور مستقیم برروی سطوح خودداری کنید، در این مواقع حتما از یک سه پایه یا پد محافظ استفاده کنید.

دوام سطح
سطوح سنگ کوارتز توتم سخت است اما آسیب ناپذیر نیست. توتم نسبت به ترک، خراش و لکه مقاوم است. مانند خیلی از مواد دیگر فشار بیش از حد ممکن است به سطوح سنگ توتم آسیب برساند. صفحه کوارتز نیز ممکن است مانند هر ماده دیگری با قرار گرفتن دائم در معرض مواد شیمیایی قوی و حلال آسیب ببیند. سطوح سنگ کوارتز در برابر خراش بسیار مقاوم هستند با این حال از استفاده از اشیاء تیز مانند چاقو و یا پیچ گوشتی به طور مستقیم بر روی سطح خودداری کنید. همچنین استفاده از تخته برش نیز توصیه می شود.

موارد احتیاط
•    سنگ کوارتز را خارج از منزل یا در مکان هایی که در معرض اشعه ماورابنفش هستند نصب نکنید. اشعه ماورا بنفش می تواند در طول زمان رنگ محصول را تحت تاثیر قرار دهد.
•    برای درخشان کردن سطح از مواد روغنی استفاده نکنید.اجازه دهید سطح سنگ توتم پس از نصب درخشش طبیعی خود را داشته باشد.مواد روغنی درخشش مصنوعی و زودگذر ایجاد می کنند.
•    از تماس حلال های رنگ،مواد خیلی قلیایی یا خیلی اسیدی با سطح اجتناب نمایید.اگر سفید کننده یا حلال استفاده می کنید بایستی آن را با آب رقیق کنید.
•    از محصولات مبتنی بر کلر مانند دی کلرومتان، تری کلرو اتان و محلول سود سوز آورغلیظ استفاده نکنید.(حلال رنگ)
•    سطح را دوباره پالیش ندهید.
•    از مواد چربی زدا مانند پاک کننده های اجاق گاز استفاده نکنید.
•    سطوح کوارتز را از منابع گرما دور نگاه دارید.

نگهداری از صفحه کابینت کوارتز

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>