تفاوت سینک روکار و توکار

تفاوت سینک روکار و توکار

تفاوت سینک روکار و توکار

اگر در حال ساخت خانه و یا بازسازی منزل مسکونی تان باشید، به طور حتم در بخش آشپزخانه با سوالاتی از قبیل زیر روبرو شده اید:

صفحه کابینت چی بخرم؟

سینک توکار بخرم یا روکار؟

اصلا تفاوت سینک روکار و توکار چیه؟

کدام نوع سینک بهتر است؟

در این مطلب قصد داریم با زبان ساده به بررسی این موضوع بپردازیم و با بررسی مزایا و معایب هر کدام از نوع سینک، شما را با انواع سینک آشنا کنیم تا در تصمیم گیری و انتخاب، آگاهانه تر عمل کنید.

آنچه که مشخص و مشهود است تفاوت اصلی در میان این دو سینک است. اینکه سینک توکار در فضای زیر صفحه کابینت پنهان می شود و بجز لگن یا ظرف سینک شما چیز دیگری را نمی بینید. اما سینک روکار، همان نوعی است که همه ما در خانه هایمان از گذشته داشته یا هنوز داریم. یعنی همان مدل قدیمی سینک!

و اما تفاوت سینک روکار و توکار درچیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت به لحاظ عملکرد، این دو نوع سینک هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو نوع سینک، یک کار را برای شما انجام می دهند. تفاوت عمده ی سینک های تو کار و روکار، در زیبایی و ظرافت است. سینک های توکار دارای زیبایی و ظرافت بیشتری نسبت به سینک های روکار یا همان مدل قدیمی سینک هستند. البته باید بگوئیم که موضوع زیبایی، یک موضوع شخصی است و بطور حتم هر کسی یک مدل از سینک را می پسندد.

اما باید بدانید در طراحی داخلی مدرن، سینک معمولا بصورت توکار کار می شود. دلیل این امر رسیدن به ظرافت و زیبایی است. اگر کمی کارهای مدرن را جستجو نمایید، حتما متوجه این موضوع خواهید شد. اما هر دو نوع سینک دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به توضیح این موارد خواهیم پرداخت.

تفاوت سینک روکار و توکار

مزایا و معایب سینک توکار

در مطلبی در گذشته به طور کامل به بررسی سینک توکار و مزایا و معایب آن پرداخته ایم. شما از طریق لینک زیر می توانید این مزایا و معایب را بررسی نمایید:

سینک توکار

و اما اگر بصورت مختصر بخواهیم به این مزایا و معایب اشاره کنیم مزایا و معایب به شکل زیر خواهند بود.

مزایا:

 – سینک توکار سبب یکپارچکی صفحه کابینت آشپزخانه و در نهایت زیبایی و ظرافت آشپزخانه شما خواهد شد.

 – این نوع سینک مدرن تر و جدیدتر از سینک های روکار قدیمی است و به طور حتم سبب ایجاد تفاوت و تمایز در آشپزخانه شما خواهد شد.

معایب:

 – خشک کردن سینک توکار الزامی است. دو تا دو سینک توکار صفحه کابینت قرار خواهد گرفت. از این رو، برای اینکه به صفحه کابینت شما در اثر رطوبت و آبریزی آسیبی نرسد، باید به طور مداوم بعد از هر بار ظرفشویی، دور تا دور سینک را خشک کنید. البته برای این موضوع راه حلی نیز وجود دارد. اینکه از صفحه کابینت کورین یا کوارتز استفاده کنید. صفحه کورین و کوارتز در برابر آب کاملا مقاوم هستند و در اثر آب ریزی هیچ اتفاقی در بلند مدت برای صفحه کابینت بویژه قسمت دور سینک نخواهد افتاد. اگر از صفحه کابینت ام دی اف استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که این نوع متریال در برابر آب مقاومت خوبی ندارد و همیشه باید صفحه را خشک نمایید.

– نیاز به آب بندی مناسب، صحیح و اصولی در مورد هنگام نصب سینک.

تفاوت سینک روکار و توکار

پس از بررسی سینک توکار به بررسی مزایا و معایب سینک روکار خواهیم پرداخت. سینک روکار امروزه توسط برندهای مختلف با ظرفیت های مختلف و همینطور ضخامت استیل متفاوت تولید می گردد.

مزایای سینک روکار:

– عدم نیاز به خشک کردن کابینت به دلیل اینکه صفحه استیل روی صفحه کابینت را می پوشاند و در واقع ناحیه آب ریز از جنس استیل است و نه صفحه کابینت

 معیایب سینک روکار:

– قدیمی بودن این نوع سینک و عدم وجود زیبایی و ظرافت خاص

تفاوت سینک روکار و توکار

جمع بندی

در نهایت بصورت سرجمع به تمامی سوالاتی که در ابتدای بحث مطرح نمودیم، پاسخ خواهیم داد. در پاسخ به این سوال که کدام نوع سینک متفاوت است باید گفت، به لحاظ عملکرد، تفاوتی میان این دو نوع سینک وجود ندارد. تنها مسئله ی موجود، بحث زیبایی است که باید گفت سینک های توکار در نهایت زیباتر به نظر خواهند رسید. اما باید بدانید سینک های توکار در مجموع نیاز به خشک کردن دائمی صفحه کابینت خواهید داشت تا از بادکردن صفحه کابینت جلوگیری شود. مگر اینکه از صفحات کورین یا کوارتز استفاده نمایید که این نوع صفحات به دلیل مواد اولیه و عدم وجود خلل و فرج در سطح، در برابر آب کاملا مقاوم و نفوذ ناپذیر هستند.

“اگر زیبایی برای شما مهم است و حاضر هستید پس از هر بار استفاده از سینک، دستمال به دست بگیرید و دور سینک را خشک کنید، از سینک توکار استفاده کنید اما اگر حوصله نظافت و خشک کردن مداوم را ندارید، از سینک های روکار استفاده کنید.”

این که کدام نوع سینک زیباتر است و یا اینکه آیا حوصله خشک کردن دور سینک را دارید یا خیر، بستگی به شخص خود شما دارد و شما باید بین این دو تصمیم گیری نمایید. پیشنهاد ما این است که اگر از سینک توکار استفاده می کنید، حتما و حتما، از صفحه کورین یا کوارتز برای صفحه کابینت استفاده نمایید. اگر هم از سینک روکار استفاده می کنید، بازهم پیشنهاد ما استفاده از صفحه کوارتز و کورین است.

صفحات کورین و کوارتز، به دلیل بافت غیر متخلخل و سطح یکپارچه، مقاومت و دوام بالایی در برابر خط و خش، نفوذ آب و انواع صدمات رایج دارند. علاوه بر این طرح های هر دو نوع سینگ مصنوعی ذکر شده، بسیار گسترده است و تقریبا هیچ متریالی به لحاظ زیبایی و ظرافت، نمی تواند با کورین و کوارتز رقابت کند. در هر دو صورت استفاده از سینک روکار و توکار، پیشنهاد ما به شما استفاده از سنگ مصنوعی کورین و کوارتز است. برای دریافت مشاوره در زمینه اجرای کورین و کوارتز برای صفحه کابینت، استعلام هزینه های کار و … می توانید با مشاورین خود در ایران کورین در تماس باشید.

امیدواریم که با این توضیحات توانسته باشیم به سوال اصلی این مطلب یعنی تفاوت سینک روکار و توکار پاسخ گفته باشیم و موضوع را در ذهن شما حل نماییم. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر و نمونه های اجرای کابینت هایی با نمونه سینک توکار و روکار را مشاهده نمایید. در این نمونه ها، صفحه کابینت از جنس کورین یا کوارتز است.

تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار  تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار تفاوت سینک روکار و توکار

در این بخش به بررسی تفاوت سینک روکار و توکار پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده، برای انتخاب آگاهانه به شما کمک کند. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، علاوه بر تماس، می توانید از طریق بخش نظرات، سوال خود را مطرح نمایید.

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>