سمپل کورین مارمونایت

کورین مارمونایت
سنگ مارمونایت

معرفی کورین مارمونایت (Marmonite Solid Surface)

در این بخش قصد داریم به معرفی و بررسی یکی از سنگ های مصنوعی موجود در بازار ایران بپردازیم و نمونه سنگ های ارائه شده را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه می توانید مجموعه کامل نمونه ها و سمپل کورین مارمونایت را مشاهده و بررسی نمایید.

سنگ مارمونایت که با نام سنگ مصنوعی مارمونایت نیز شناخته می شود، یکی از سنگ هایی است که بصورت ترکیبی با مواد اولیه کورین و سنگ کوارتز ساخته شده است. در واقع مارمونایت چیزی است بین سنگ کورین و کوارتز. برای ساخت سنگ کورین ماده اصلی مورد استفاده رزین است. برای ساخت سنگ کوارتز نیز ماده اصلی مورد استفاده، سیلیس می باشد. بر همین اساس می توان به این موضوع پی برد که مارمونایت دارای سیلیس و رزین است.

به دلیل این که سنگ مارمونایت هم از مواد اولیه کورین بهره می برد و هم از مواد اولیه سنگ کوارتز، این سنگ دارای درجه سختی بیشتری نسبت به سایر سنگ های کورین است. از این می توان گفت مارمونایت مانند سنگ کوارتز در برابر خط و خش پذیری و آسیب پذیری مقاوم است. خوب است بدانید که سنگ مارمونایت نیازی به پولیش خوردن ندارد (مانند سایر سنگ های کورین).

ویژگی ها و خواص مارمونایت

همانطور که اشاره شد، سنگ مارمونایت نسبت به سنگ کورین معمولی درجه سختی بیشتری دارد. از این رو می توان گفت در برابر خط و خش پذیری و خراشیدگی در سنگ های کورین مرسوم است، مقاوم تر است. این یک موضوع مهم و برگ برنده است. چرا که وقتی شما در آشپزخانه تان از کورین استفاده می نمایید، پس از گذر چند سال، نیاز خواهید داشت که خط و خش های بودجود آمده روی سطح را برطرف نمایید تا زیبایی اولیه سنگ برگردد. با توجه به سختی مارمونایت، این چند سال طولانی تر خواهد بود و سنگ مدت زمان بیشتری زیبایی و ظاهر اولیه خود را حفظ خواهد نمود.

از سوی دیگر، سنگ مارمونایت دارای طرح هایی است که در دیگر برندهای سنگ کورین نایاب است. طرح هایی شبیه به سنگ طبیعی. طرح هایی با رگه های درشت و ریز و همینطور طرح های ابر و باد. به عنوان مثال، طرحی مانند کلکته گلد که در آن سنگ به رنگ سفید است و در آن رگه های درشت تیره وجود دارد، تقریبا توسط هیچ برند سنگ کورین مشاهده نمی شود. تنها برند کوارتز سایلستون اسپاینا این طرح را تولید می نماید که قیمت تمام شده آن بسیار بالاست.

موارد کاربرد و استفاده مارمونایت

سنگ کورین مارمونایت متریال مورد استفاده بر روی سطوح مختلف است. یعنی روی هر سطحی که از سنگ کورین استفاده می شود، می توان از این سنگ نیز استفاده نمود. سطوحی نظیر صفحه کابینت ، کانتر و جزیره آشپزخانه، صفحه میز کار و میز رستوران و کافی شاپ، ساخت انواع کانتر و میز مشی برای دفتر کار، مطب منشی و …، ساخت انواع سینک روشویی و ظرفشویی و …

بنابراین به لحاظ کاربرد و موارد استفاده، سنگ کورین مارمونایت دقیقا مشابه سایر سنگ های کورین است.

ابعاد سنگ کورین مارمونایت

جالب است بدانید که کورین مارمونایت دارای دو مدل اسلب سنگ است. شرکت های تولید کننده سنگ کورین بطور معمول این سنگ را در ابعاد استانداری تولید می کنند که مخصوص استفاده بر روی صفحه کابینت می باشد. علاوه بر این، ابعاد دیگری از سنگ گاها توسط شرکت ها و برندها تولید می شود تا سنگ برای مصارف دیگر نیز بسادگی مورد استفاده قرار گیرد. در جدول زیر می توانید ابعاد سنگ کورین مارمونایت را مشاهده نمایید:

نوع اسلب سنگطول عرضضخامت
اسلب استاندارد۳۶۸ سانتی متر۷۶ سانتی متر۱۲ میلی متر
اسلب ویژه۳۰۰ سانتی متر۱۰۰ سانتی متر۱۲ میلی متر

نکات:

  • اسلب با عرض ۷۶ سانتی متر همان اسلب معمولی سنگ کورین است که بر روی صفحه کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اسلب با عرض ۱۰۰ سانتی متر یا یک متر، برای استفاده بر روی کارهای با عرض بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که از این جمله می توان به صفحه جزیره آشپزخانه اشاره نمود.

قیمت کورین مارمونایت

از همه چیز که بگذریم بحث قیمت یکی از مهم ترین مباحث در انتخاب سنگ است. سنگ کورین قیمت نسبتا بالایی دارد و از این رو، باید با آگاهی از قیمت تمام شده کار نسبت به انتخاب سنگ مورد نظرتان اقدام نمایید. در جدول زیر می توانید حدود قیمت سنگ مارمونایت را مشاهده نمایید:

قیمت هر مترطول کورین مارمونایتاز ۱٫۱۰۰ تا ۱٫۷۰۰ میلیون تومان

نکات:

با توجه به نوسانات قیمت سنگ در بازار، لطفا نسبت به استعلام قیمت از ایران کورین اقدام نمایید.

برای سفارش خرید سنگ مارمونایت و یا سفارش اجرای این سنگ برای روی صفحه کابینت و ….، می توانید با مشاورین خود در ایران کورین در تماس باشید:

۰۹۱۲۸۸۶۶۷۸۰

۰۹۱۲۴۶۳۰۳۶۵

در ادامه دعوت می کنیم سمپل سنگ مارمونایت را مشاهده نمایید. برای بزرگ نمایی و مشاهده سنگ در ابعاد بزرگ تر، می توانید بر روی تصاویر کلیک نمایید.

طرح های جدید کورین مارمونایت:

طرح های قدیم تر کورین مارمونایت:

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>