سنگ کوارتز ساختمانی : سنگ مصنوعی صفحه کابینت

سنگ کوارتز ساختمانی
نمونه های سنگ کوارتز

معرفی سنگ کوارتز ساختمانی

احتمالا بسیاری از شماها نام سنگ کوارتز را شینده اید اما به طور دقیق با ماهیت آن آشنا نیستند و یا اینکه دقیقا نمی دانید که سنگ کوارتز چیست و موارد کاربرد و استفاده آن چه چیزهایی هستند. به ویژه اگر قصد تعویض کابینت های آشپزخانه تان را داشته باشید که حتما نام سنگ کوارتز به گوش تان خورده است. در این مطلب قصد داریم به شما اطلاعاتی در مورد سنگ کوارتز صفحه کابینت و یا سنگ کوارتز ساختمانی را ارائه نماییم. با ایران کورین همراه باشید.

جالب است بدانید که سنگ کوارتز به نوعی سنگ قیمتی و تزئینی نیز اطلاق می شود. در حقیقت ابتدا سنگ کوارتز همین سنگ های تزئینی و قیمتی بود که در جواهر سازی و … به کار می رفت. سنگ کوارتز تزئینی به لحاط بلور ساختمانی، از اکسیده شدن سیلیس بدست می آید.

سنگ کوارتز ساختمانی
صفحه کابینت و جزیره سنگ کوارتز

اما وقتی صحبت از سنگ کوارتز ساختمانی می شود، به طور حتم منظور سنگ جواهر کوارتز نیست! منظور از سنگ کوارتز که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، سنگ مصنوعی کوارتز است که در حقیقت یک سنگ مهندسی شده است!

سنگ مصنوعی کوارتز متریالی است که توسط مهندسین برای استفاده و بکارگیری بر روی سطوح مختلف ساخته شده است. سنگ کوارتز بطور ویژه بر روی سطوحی نظیر صفحه کابینت آشپزخانه، صفحه کانتر یا اپن و همینطور جزیره مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ کوارتز ساختمانی
صفحه کابینت و جزیره سنگ کوارتز

به لحاظ ماهیت، سنگ مصنوعی کوارتز مانند جواهر کوارتز دارای سیلیس است. یعنی دلیل اصلی نامگذاری این سنگ همین وجود سیلیس در ساختمان بلورهای آن می باشد. سیلیس ماده بسیار سختی است و به همین دلیل، سنگ کوارتز نیز از درجه سختی بسیار زیادی برخودار است. سنگ کوارتز که بر روی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد، دارای ۹۳ درصد سیلیس است (۷ درصد سایر مواد که جهت تعیین طرح و رنگ سنگ مورد استفاده قرار می گیرند).

ما پیش تر در وب سایت ایران کورین به بررسی سنگ کوارتز، معرفی آن و ویژگی های آن پرداخته ایم که از طریق لینک زیر می توانید به طور دقیق با سنگ کوارتز آشنا شوید:

کوارتز صفحه کابینت و کانتر

سنگ کوارتز ساختمانی
صفحه کابینت و جزیره سنگ کوارتز

ویژگی ها و موارد کاربرد سنگ کوارتز ساختمانی

همانطور که اشاره شد، سنگ کوارتز ساختمانی یا همان سنگ مصنوعی کوارتز دارای درجه سختی بالایی است و به همین دلیل در برابر بسیاری از آسیب ها مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

از سوی دیگر، سنگ کوارتز امروزه توسط شرکت های مختلفی تهیه می شود. برندهای مختلف، طرح ها و رنگ های مختلف سنگ کوارتز را تولید می نمایند و به همین سبب تنوع طرح و رنگ های سنگ کوارتز نسبتا بالاست. این طرح ها عمدتا شبیه به سنگ طبیعی هستند. یعنی وقتی شما سنگ کوارتز را می بینید، در نگاه اول متوجه مصنوعی بودن آن نخواهید شد! تنوع طرح و رنگ در کنار ظاهری شبیه به سنگ طبیعی، سبب زیبایی بسیار زیاد این سنگ می شود.

سنگ کوارتز ساختمانی
صفحه کابینت و جزیره سنگ کوارتز

در ادامه می توانید برخی از ویژگی های سنگ کوارتز را مشاهده و بررسی نمایید:

  • زیبایی سنگ کوارتز و تنوع طرح و رنگ
  • مقاومت در برابر نفوذ آب : سنگ کوارتز ضد آب است و برای سطوحی که آب ریزی زیادی دارند بسیار مناسب است.
  • مقاومت در برابر ضربه : سنگ کوارتز از مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات برخودار است و به همین دلیل برای سطوح پر استفاده نظیر صفحه کابینت می تواند بسیار مناسب باشد.
  • مقاوم در برابر خراشیدگی و خط و خش : سطح سنگ کوارتز در برابر خراشیدگی ها و ایجاد خط و خش بسیار مقاوم است. از این رو می تواند سالهای سال زیبایی اولیه خود را حفظ نماید.
  • دوام و طول عمر بالا : به دلیل سختی زیاد و مقاومت در برابر انواع آسیب ها، می توان گفت سنگ کوارتز طول عمر بسیار بالایی خواهد داشت. به طور معمول صفحه کوارتز صفحه کابینت آشپزخانه در حدود ۲۰ الی ۲۵ سال عمر مفید خواهد داشت.
  • نظافت و نگهداری آسان: سنگ کوارتز برای نگهداری و نظافت نیاز به چیز خاصی ندارد. با نظافت کننده های معمولی سطوح می توان این سنگ ها را همیشه تمیز نگه داشت.
  • مقاومت در برابر حرارت : سنگ کوارتز در برابر حرارت و اجسام داغ مقاومت قابل قبولی دارد اما پیشنهاد می شود از قرار دادن اجسام داغ بر روی سنگ کوارتز خودداری نمایید.
سنگ کوارتز ساختمانی
صفحه کابینت و جزیره سنگ کوارتز

با توجه به این که عمده مصرف سنگ کوارتز در ایران در فضای آشپزخانه و بر روی کابینت هاست، سنگ کوارتز ساختمانی را صفحه کابینت کوارتز نیز می نامند! یعنی بیشترین مورد مصرف به آشپزخانه و سطح روی کابینت ها ختم می شود. البته بر روی سایر سطوح نیز می توان از سنگ کوارتز استفاده نماید که در زیر سعی داریم برخی موارد کاربرد این سنگ مصنوعی را ارائه نماییم:

  • صفحه کابینت و جزیره و اپن آشپزخانه
  • صفحه میز رستوران و کافی شاپ
  • ساخت کانتر برای لابی ساختمان، میز منشی و کانتر رسپشن و برای دفتر کار و مطب پزشک
  • ساخت سینک ظرفشویی و روشویی سرویس بهداشتی
  • صفحه زیر روشویی در سرویس بهداشتی
  • انواع سطوحی که نیاز به صفحه مقاوم در برابر آب و ضربه دارند.
  • انواع سطوحی که باید زیبایی و کیفیت داشته باشند.
سنگ کوارتز ساختمانی
صفحه کابینت و جزیره سنگ کوارتز

در این مطلب کوشیدیم شما را با سنگ کوارتز ساختمانی بصورت مقدماتی آشنا نماییم. اگر تمایل دارید نمونه های سنگ کوارتز را مشاهده نمایید، می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید:

سمپل سنگ کوارتز توتم (Totem Quartz)

سمپل کوارتز آذرین پارس

سمپل کوارتز سایلستون

جهت مشاهده سمپل سنگ ها از نزدیک، دریافت مشاوره در زمینه خرید و سفارش اجرای سنگ کوارتز برای سطوح مختلف از جمله صفحه کابینت آشپزخانه و همینطور استعلام قیمت سنگ، می توانید با شرکت ایران کورین در تماس باشید:

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>