جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین ؟ به همراه بررسی قیمت ها

جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین

جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین ؟ به همراه بررسی قیمت ها

وقتی افراد اقدام به بازسازی منزل مسکونی خود می کنند و یا چنانچه در حال ساخت یک واحد نوساز باشند، یکی از آیتم هایی که باید در نظر داشت، آشپزخانه است. در آشپزخانه هم مهم ترین عنصر، کابینت های آشپزخانه هستند که بخش عمده ای از هزینه کار صرف آنها می شود.

امروزه در طراحی آشپزخانه ها اتفاقی متفاوت افتاده است و آشپزخانه های جدید و مدرن، از حالت سنتی خود خارج شده و بصورت جزیره ای طراحی می شوند. جزیره آشپزخانه یا بعبارت صحیح تر آشپزخانه جزیره ای نسل جدید آشپزخانه ها می باشند.

در این بخش قصد داریم در مورد دو موضوع صحبت کنیم. اول اینکه برای جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین را مورد استفاده قرار دهیم و موضوع دوم اینکه قیمت تمام شده هر کدام چقدر خواهد بود. در واقع در بخش اول به بررسی کیفیت هر کدام از این دو نوع جزیره آشپزخانه خواهیم پرداخت و در بخش دوم به بررسی قیمت تمام شده کار با متریال های ام دی اف و کورین می پردازیم.

اگر شما هم در حال بازسازی منزل مسکونی یا آپارتمان خود هستید و به مرحله انتخاب متریال برای آشپزخانه رسیده اید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب و بررسی نمونه های ارائه شده را از دست ندهید.

در این مطلب سه موضوع مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین
  • مقایسه قیمت جزیره با کورین و ام دی اف
  • جمع بندی نهایی برای انتخاب متریال و نتیجه گیری

جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین

برای جزیره از چه متریالی استفاده کنیم؟ ام دی اف یا کورین؟

در این بخش قصد داریم در رابطه با کیفیت هر کدام از این متریال ها صحبت کنیم تا بیشتر با ماهیت آنها آشنا شوید و بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید.

ام دی اف (MDF) همان متریال قدیمی است که در خانه های ما از سالیان پیش وجود داشته و هنوز هم وجود دارد. در گذشته ی نه چندان دور، کابینت آشپزخانه از جنس فلز بود. این نوع کابینت ها حس ناخوشایندی داشت که با ورود ام دی اف به بازار، ایتن متریال به سرعت جایگزین فلز برای کابینت شد. با گذشت نزدیک به دو دهه، همچنان ام دی اف انتخاب اول  همه برای کابینت آشپزخانه است. در حقیقت این یک انتخاب درست و اصولی است.

کورین یا به عبارت بهتر سنگ مصنوعی کورین، چند سالی است که میهمان آشپزخانه های ایرانیان شده است و بیشتر به عنوان صفحه کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. در آشپزخانه ها معمولا، صفحه کابینت نیز از جنس ام دی اف است. از آنجا که ام دی اف در برابر آب مقاومت خوبی ندارد، پس از گذشت مدت زمانی، صفحه کابینت دچار آب خوردگی و بادگرگی می شود و زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. در همین راستا، متریالی نظیر کورین یا کوارتز، می توانند چاره کار باشند. چرا که این صفحان در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم هستند و در برابر آب ریزی فراوان هیچگونه آسیبی در بلند مدت نخواهند دید. کورین و کوارتز کاملا شبیه به سنگ طبیعی هستند با این تفاوت که ایردات سنگ طبیعی را ندارند. علاوه بر این این دو نوع سنگ مصنوعی، در برابر سایر آسیب ها نظیر حرارت، خط و خش، ضربه و … نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

بنابراین، در خانه های امروزی، سنگ کورین و یا سنگ کوارتز، جایگزین ام دی اف برای صفحه کابینت شده اند. اما بدنه کابینت همچنان از جنس ام دی اف است. چرا که وزن کورین و کوارتز نسبتا بالاست و علاوه بر این، قیمت تمام شده نسبتا بالاتری دارند.

اما در مورد جزیره آشپزخانه چه اتفاقی باید بیفتد؟ موضوع اصلی این بحث جزیره در آشپزخانه های جزیره ای و جنس آن است. بنابر آنچه گفته شد، شما می دانید که بهتر است جزیره از جنس کورین و یا کوارتز باشد تا ام دی اف. این به دلیل زیبایی، مقاومت بالا و عمر طولانی این نوع سنگ های مصنوعی است. یعنی بهتر است که جزیره را با کورین و یا کوارتز بسازید.

جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین

تقاوت قیمت ام دی اف و کورین برای جزیره چقدر است؟

بطور حتم، این سوال دوم و اصلی ذهن شماست. این که برای یک جزیره از جنس ام دی اف چقدر باید هزینه نمود و برای یک جزیره از جنس کورین چقدر باید هزینه کرد.

در ادامه برای این که بتوانید به سادگی قیمت کارتان را تخمین بزنید، قیمت حدودی برای یک جزیره با ابعاد : ارتفاع ۹۰ سانتی متر، طول ۲ متر و عرض ۹۰ سانتی متر را خدمت شما اعلام می کنیم. این ابعاد، بصورت استاندارد برای ساخت کانتر و جزیره مورد استفاده قرار می گیرند. اما ابعاد می توانند برای آشپزخانه های مختلف، متفاوت باشند و این موضوع بستگی به ابعاد آشپزخانه دارد.

قیمت جزیره آشپزخانه ام دی اف (با ابعاد ذکر شده): تقریبا ۳ لی ۴ میلیون تومان

قیمت جزیره آشپزخانه کورین (با ابعاد ذکر شده): تقریبا ۹ میلیون تومان

قیمت گذاری انجام شده، مربوط به شش ماه دوم سال ۱۳۹۸ می باشد.

بنابراین، اختلاف قیمت کار چیزی در حدود ۳ برابر است. یعنی قیمت یک جزیره که تماما (بدنه و صفحه جزیره) از جنس کورین باشد، ۳ برابر یا ۲٫۵ برابر یک جزیره کاملا ام دی اف است.

نکته بسیار مهم:

نکته ی بسیار مهمی که باید بدانید این است که یکی از ویژگی های مهم کورین، قابلیت اجرای بدون درز است. یعنی روی صفحه جزیره ای که عرض آن ۹۰ سانتی متر است، کورین را می توان بصورت یک تکه اجرا کرد. بدون اینکه وسط صفحه درزی مشاهده شود. عرض ورق های کورین بصورت استاندارد ۷۴ سانتی متر است. وقتی عرض کار ۹۰ سانتی متر باشد، باید دو تکه سنگ کنار هم قرار بگیرند. چون کورین از طریق ساب زدن و پولیش بدون درز اجرا می شود و محل درز کامل از بین می رود، صفحه جزیره شما، کاملا یک تکه خواهد بود. اما این قابلیت در ام دی اف وجود ندارد و در صورت استفاده از ام دی اف، صفحه جزیره شما بصورت دو تکه و درز دار اجرا می شود.

جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین

جمع بندی و نتیجه گیری انتخاب متریال:

معمولا در آشپزخانه ها، کابینت ها و جزیره با متریال مشترکی اجرا می شوند. یعنی صفحه کابینت از هر جنسی که باشد و با هر طرحی که باشد، صفحه جزیره نیز باید به همان شکل باشد. از این رو، اگر بخواهید در آشپزخانه جدیدتان از کورین برای جزیره استفاده کنید، برای صفحه کابینت نیز باید کورین با طرح یکسان استفاده نمایید. از این رو قیمت تمام شده ی کار بسیار بالا خواهد بود.

در این شرایط پیشنهاد ما به شما این است که همانطور که برای کابینت، بدنه کابینت از جنس ام دی اف و صفحه کابینت از جنس کورین انتخاب می شود، برای جزیره نیز بدنه را با ام دی اف کار کنید و صفحه جزیره را با کورین کار نمایید. در این صورت، خواهید دید که قیمت تمام شده کارتان خیلی هم بالا نخواهد بود.

پس در نتیجه گیری نهایی به این موضوع می رسیم که بدنه کابینت ها و جزیره از جنس ام دی اف باشد و صفحه کابینت و جزیره از جنس کورین.

در این صورت به دلیل استفاده مکرر از صفحه کابینت و جزیره، آب ریزی بر روی آن و …، صفحه آسیبی نخواهد دید و زیبایی خود را سالیان طولانی حفظ می نماید.

لازم است بدانید که در حال حاضر(دی ماه ۱۳۹۸) قیمت هر مترطول کورین (با عرض ۷۴ سانتی متر) از ۹۵۰ هزار تومان برای برندهای ایرانی و ۱٫۳۰۰ میلیون تومان برای برندهای کره ای شروع می شود.

اگر در رابطه با خرید کورین، نحوه اجرای آن، سفارش اجرا و … سوالی در ذهن دارید، می توانید با مشاورین خود در ایران کورین در تماس باشید. ما سعی می کنیم بهترین راه حل از لحاظ قیمت و انتخاب متریال را در اختیار شما قرار دهیم.

جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین جزیره آشپزخانه ام دی اف یا کورین

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای انواع سنگ های مصنوعی، سنگ کورین و سنگ کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>