سنگ صفحه کابینت آشپزخانه

سنگ صفحه کابینت آشپزخانه
نمونه صفحه کابینت آشپزخانه کورین و کوارتز

سنگ صفحه کابینت آشپزخانه

بسیاری از شما دوستان گرامی ، قصد دارید برای صفحه کابینت آشپزخانه تان سنگ بخرید اما اسم دقیق آن را نمی دانید. ممکن است در منزل دوست و آشنا نمونه سنگ که روی صفحه کابینت کار شده باشد را دیده باشید اما ندانید که اسم این سنگ ها چیست.

در این بخش ما در وب سایت ایران کورین قصد داریم شما را با سنگ صفحه کابینت آشپزخانه بیشتر آشنا کنیم. در واقع آنچه شما به عنوان سنگی می شناسید که بر روی صفحه کابینت استفاده شده است ، سنگ مصنوعی است. چرا که سنگ طبیعی ، امروز دیگر بر روی صفحه کابینت مورد استفاده نیست. دلیل این امر این است که سنگ طبیعی ، آن زیبایی ای که باید برای صفحه کابینت داشته باشد را ندارد. از طرف دیگر سنگ طبیعی در برابر آب مقاومت خوبی ندارد و آب به درون آن نفوذ می کند و مورد سوم اینکه سنگ طبیعی ، به مرور زمان کدر می شود و افت ظاهری بسیار شدیدی را پیدا می کند.

سنگ صفحه کابینت آشپزخانه
نمونه صفحه کابینت آشپزخانه کورین و کوارتز

امروزه سنگی که به عنوان صفحه کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، سنگ کورین و سنگ کوارتز هستند که هر دو سنگ مصنوعی می باشند. این سنگ ها، ظاهری شبیه به سنگ طبیعی دارند اما تفاوت های بنیادی با سنگ طبیعی دارند. در ادامه هر دو متریال را بیشتر به شما معرفی خواهیم نمود و نمونه هایی اجرا شده از هر کدام را ارائه می نماییم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

سنگ کورین

سنگ کورین بر پایه رزین است. این سنگ برای استفاده بر روی سطوح مختلف و پر استفاده نظیر صفحه کابینت ، جزیره و … ساخته شده است. از جمله ویژگی های مهم سنگ کورین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ضد آب بودن و عدم نفوذ آب به درون سنگ کورین و لایه های پایین تر
  • مقاومت مناسب در برابر خط و خش پذیری
  • قابلیت رفع خط و خش با یک دست سمباده و پولیش ساده
  • مستحکم و مقاوم در برابر انواع آسیب ها نظیر شکستگی
  • قابلیت ترمیم در صورت شکستگی
  • طرح ها و رنگ های بسیار زیبا و متفاوت
  • قابلیت اجرای یک تکه ، یک پارچه و بدون درز
  • قابلیت اجرای قرنیز هم رنگ صفحه
  • قابلیت اجرای سینک ظرفشویی به صورت یکپارچه با خود صفحه کابینت

موارد اشاره شده، تنها برخی از ویژگی های ممتاز سنگ کورین هستند. مهم ترین ویژگی سنگ کورین این است که در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم است. ماهیت سنگ کورین به شکلی است که سطح آن هیچ خلل و فرجی ندارد. به همین دلیل، آب نمی تواند از آن عبور نماید. بنابراین برای سطوحی که آب ریزی زیادی بر روی آنها وجود دارد نظیر صفحه کابینت ، بسیار مناسب و کاربردی هستند و طول عمر و ماندگاری بالایی خواهند داشت. در ادامه می توانید نمونه هایی از اجرای سنگ کورین برای صفحه کابینت آشپزخانه را مشاهده نمایید:

قیمت سنگ کورین به چه صورت است؟

سنگ کورین توسط برندهای ایرانی و خارجی تولید می شود. از برندهای ایرانی تولید کنند سنگ کورین می توان به سوپر استون ، آتیستون ، اورانوس ، تکسانیت و از برندهای خارجی تولید کننده می تواند به سامسونگ ، ال جی ، هانکس اشاره نمود.

در حال حاضر (مهر ماه ۱۳۹۹)، با توجه به شرایط جاری کشور ، سنگ های کره ای به سختی وارد ایران می شوند و تقریبا نایاب هستند. اما سنگ های ایرانی توسط تولید کنندگان ایرانی تولید می شوند. البته سطح کیفی برندهای مختلف متفاوت است که بر همین اساس قیمت آنها نیز متفاوت است.

با توجه به نوسانات دایم قیمت ارز ، قیمت سنگ کورین نیز به طور گسترده در حال نوسان است (با توجه به مواد اولیه وارداتی). از این رو ، برای استعلام قیمت روز سنگ کورین ایرانی و همچنین موجودی انبار ، باید با ایران کورین در تماس باشید. اما اگر می خواهید قیمت حدودی امروز این متریال را بدانید ، باید اینطور گفت که قیمت هر متر طول سنگ کورین برای روی کابینت با چسب ، حمل و نصب و …، بین ۱٫۵۰۰ تا ۲٫۰۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

سنگ صفحه کابینت آشپزخانه
نمونه صفحه کابینت آشپزخانه کورین و کوارتز

سنگ کوارتز

پس از معرفی سنگ کورین ، در ادامه به معرفی دومین سنگ مصنوعی مورد استفاده بر روی کابینت خواهیم پرداخت. سنگ کوارتز دارای مواد اولیه سیلیس یا همان کوارتز است. این ماده طبیعی که ۹۳ درصد اسلب سنگ کوارتز را تشکیل می دهد درجه سختی بسیار بالایی دارد. بر همین اساس، سنگ کوارتز که برای صفحه کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، در برابر خط و خش و انواع صدمات بسیار مقاوم هستند. از دیگر ویژگی های سنگ کوارتز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • زیبایی خیره کننده
  • ضد آب بودن و مقاوم در برابر نفوذ آب
  • مقاومت بالا در برابر خط و خش پذیری
  • مقاومت بسیار در بالا در برابر ترک و شکستگی
  • قابلیت اجرای قرنیز هم رنگ صفحه
  • قابلیت اجرای ابزار ویژه کابینت های ممبران

آنچه درباره ی سنگ کوارتز باید بدانید این است که این سنگ سطح بسیار سختی دارد و در برابر آسیب های متفاوت مقاومت بسیار بالایی دارد. این سنگ در آشپزخانه شما عمری در حدود ۲۵ سال خواهد داشت و از این رو ، هیچ متریالی با سنگ کوارتز برابر نمی کند. در ادامه ، نمونه های سنگ کوارتز کار شده بر روی کابینت آشپزخانه را مشاهده می نمایید:

قیمت سنگ کوارتز چقدر است؟

دقیقا مانند آنچه در مورد سنگ کورین ذکر شد، قیمت سنگ کوارتز نیز با توجه به نوسان قیمت ارز دائما در نوسان است. از این رو شما باید جهت استعلام قیمت روز سنگ و همچنین موجودی انبار ، با ایران کورین در تماس باشید.

در حال حاضر در بازار ایران تنها سنگ کوارتز توتم و سنگ کورین-کوارتز مارمونایت وجود دارند. در گذشته برندهای خارجی نظیر سابلستون اسپانیا ، رادیانز و هانستون کره جنوبی نیز وجود داشتند که مدتهاست وارد کشور نمی شوند.

قیمت حدودی سنگ کوارتز با خدمات حمل و نصب در حدود ۲ الی ۲٫۵۰۰ میلیون تومان به ازای هر متر می باشد (مهر ماه ۱۳۹۹).

سنگ صفحه کابینت آشپزخانه
نمونه صفحه کابینت آشپزخانه کورین و کوارتز

جمع بندی نهایی

امروزه به جای سنگ طبیعی ، از سنگ های مصنوعی که مخصوص صفحه کابینت هستند و در برابر آب مقاومت بسیار زیادی دارند، استفاده می شود. شما می توانید جهت استعلام قیمت روز سنگ های کورین و کوارتز و همچنین استعلام موجودی سنگ یا درخواست مشاهده سمپل سنگ از نزدیک، با مشاورین خود در ایران کورین در تماس باشید:

۰۹۱۲-۸۸۶۶-۷۸۰

۰۹۱۲-۴۶۳۰-۳۶۵

سنگ صفحه کابینت آشپزخانه
نمونه صفحه کابینت آشپزخانه کورین و کوارتز

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و سنگ مصنوعی کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>