بهترین سنگ برای صفحه کابینت

بهترین سنگ برای صفحه کابینت

بهترین سنگ برای صفحه کابینت

در این مطلب قصد داریم به سوالی که در ذهنم بسیاری از کاربران وجود دارد، به طور دقیق و تخصصی پاسخ دهیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال این هستید که بدانید بهترین سنگ برای صفحه کابینت کدام نوع است، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را به طور کامل مطالعه نمایید.

همانطور که احتمالا می دانید، سنگ هایی که برای صفحه کابینت مورد استفاده قرار می گیرند، به دو نوع کلی تقسیم بندی می شوند:

  • سنگ طبیعی برای صفحه کابینت
  • سنگ مصنوعی برای صفحه کابینت

سنگ طبیعی را سالهاست که به خوبی می شناسیم و نیازی به توضیح ندارد. همواره، هر روز ما این نوع سنگ را می بینیم که بر روی نمای بسیاری از ساختمان های شهر مورد استفاده قرار گرفته است. به عبارت صحیح تر، سنگ طبیعی یک متریال مناسب برای نمای ساختمان است!

نوع دیگر سنگ مورد استفاده برای صفحه کابینت سنگ مصنوعی ای مهندسی است. سنگ مصنوعی به طور که به لحاظ ماهیت به دو دسته کلی تقسیم بندی می گردد:

  • سنگ مصنوعی کورین برای صفحه کابینت
  • سنگ مهندسی کوارتز برای صفحه کابینت

سنگ مصنوعی نیز سالهاست که در دنیا وهمچنین در ایران، به عنوان متریال مورد استفاده بر روی سطوح از جمله صفحه کابینت، مورد استفاده قرار می گیرد. شاید در خانه و آشپزخانه دوستان و آشنایان خود این نوع سنگ را دیده باشید. این سنگ شباهت زیادی به سنگ طبیعی دارد اما به لحاظ ماهیت و عملکرد، کاملا با آن متفاوت است. در حقیقت باید این طور که گفت که کورین و کوارتز به طور دقیق و تخصصی برای استفاده بر روی صفحه کابینت ساخته شده اند!

در ادامه قصد داریم به سوال مطرح شده در عنوان این مطلب پاسخ دهیم: بهترین سنگ برای صفحه کابینت کدام است؟ بی شک برای پاسخگویی به این سوال باید به سراغ ویژگی های هر کدام از این متریال ها برویم و با درک ماهیت آنها، پاسخ سوال را خواهیم یافت.

سنگ طبیعی، سالهای سال در کنار متریاال هایی نظیر ام دی اف برای صفحه کابینت مورد استفاده قرار گرفته است. احتمالا در منزل مسکونی شما هم این نوع سنگ وجود دارد. این متریال در واقع بسیار قدیمی است. اما سنگ طبیعی برای صفحه کابینت بهتر است یا کوارتز؟

ویژگی های سنگ طبیعی

در پاسخ به این سوال باید گفت سنگ طبیعی با وجود تنوع بسیار بالا و زیبایی اولیه ای که دارد، به مرور زمان کدر شده و شفافیت و براقیت خود را از دست می دهد. از طرف دیگر سنگ طبیعی در برابر آب مقاومت چندان بالایی ندارد و هر بار که آب بر روی آن بریزد، آب به درون سنگ نفوذ خواهد کرد. از سوی دیگر سنگ طبیعی در برابر خط و خش مقاومت خوبی ندارد و با گذر زمان شاهد خط و خش های بسیار زیادی بر روی آن خواهیم بود. سنگ طبیعی با وجود مقاومت بالایی که دارد، به طور کامل در برابر ضربات و سقوط اجسام سنگین مصون نیست و احتمال شکست در آن بسیار بالاست. اما باید پذیرفت که سنگ طبیعی متریالی است زیبا!

سوال اینجاست که آیا کورین و کوارتز به عنوان سنگ های مصنوعی نسبت به مواردی که گفته شد چه وضعیتی دارند و آیا از سنگ طبیعی بهتر هستند یا خیر؟

پاسخ مثبت است! باید گفت کورین و کوارتز ویژگی های ممتازی نسبت به سنگ طبیعی دارند. در ادامه به ترتیب به ویژگی های هر کدام از این دو نوع سنگ خواهیم پرداخت. به این شکل شما در تصمیم گیری می توانید بسیار آگاهانه تر عمل نمایید. اما ابتدا این را بدانید که کورین و کوارتز به مراتب از سنگ طبیعی برتر هستند. با پیشرفت علم و تکنولوژی این دو متریال برای رفع ایرادات موجود در سنگ طبیعی ساخته شده اند. به این منظور که زیبا باشند و از سوی دیگر سالهای سال بتوانند عمر کنند بدون این که از کیفیت آنها کاسته شود!

ویژگی های کورین

 – تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ : از طرح های ساده گرفته تا طرح های شبیه به سنگ طبیعی. این موضوع دست شما را در انتخاب بسیار باز خواهد گذاشت.

 – مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ آب : کورین دارای سطح یکپارچه و غیر متخلخل است. به این معنا که به دلیل عدم وجود خلل و فرج بر روی سطح آن، آب در آن نفوذ نخواهد کرد. به همین دلیل بر روی سطحی که آب ریزی فراوانی دارند از جمله صفحه کابینت، صفحه روشویی در سرویس بهداشتی و … ، می توان کورین را مورد استفاده قرار داد و این متریال سالهای سال بدون افت کیفیت عمر خواهد نمود.

 – قابلیت از بین رفتن خط و خش : باید بدانید که کورین خط و خش بر می دارد و در برابر خط و خش مصون نیست! اما نکته اینجاست که می توان کورین را بوسیله سمباده ساب زد و از این طریق خط و خش را بطور کامل از بین برد و به یک سفحه شفاف و براق مانند روز اول رسید. کورین متریالی یکپارچه است. یعنی هر چقدر شما سطح آن را ساب بزنید، لایه زیرین دقیقا شبیه لایه رویی خواهد بود. این ویژگی در سنگ طبیعی وجود ندارد. خط و خش هایی که در گذر زمان بر روی کورین ایجاد می شوند، به این طریق به طور کامل از بین می روند.

به این شکل انواع لک ها یا آسیب های وارد شده به صفحه کورین، قابلیت برطرف شدن خواهند داشت.

 – قابلیت اجرای بدون درز : وقتی از کورین برای صفحه کابینت استفاده می کنید، می توانید در نهایت یک خروجی یکپارچه داشته باشید. محل اتصال قطعات کورین، از طریق چسب مخصوص و ساب زدن صفحه از بین رفته و صفحه کاملا یکدست و یک تکه خواهد بود. این یک ویژگی ممتاز و ویژه است که سبب می شود درزی برای رشد باکتری ها باقی نماند و از این طریق، صفحه ای کاملا آنتی باکتریال و بهداشتی خواهید داشت.

ویژگی های کوارتز

در ادامه به بررسی ویژگی های سنگ مصنوعی کوارتز خواهیم پرداخت. سنگ کوارتز دارای ویژگی های زیر است:

 – تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ : کوارتز دقیقا نظیر کورین دارای تنوع بسیار بالایی است. به این نحو که شما انتخابات بسیار بیشتری نسبت سنگ طبیعی خواهید داشت.

 – مقاومت بسیار بالا در برابر خط و خش : ماده اولیه تشکل دهنده کوارتز، سیلیس است. سیلیس پس از الماس سخت ترین ماده وجود در طبیعت است. به طور استاندارد، ۹۳ درصد سنگ مصنوعی کوارتز از سیلیس تشکیل شده است و ۷ درصد باقی مانده را ترکیباتی نظیر رزین تشکیل می دهند. به همین دلیل، کوارتز را می توان سخت ترین متریال ساخته شده به دست بشر برای استفاده بر روی سطوح دانست. کوارتز به سختی خط و خش بر می دارد. اگر از سنگ کوارتز بر روی صفحه کابینت آشپزخانه تان استفاده نمایید، می توانید مطمون باشید که سالهای سال، صفحه کابینت شما زیبایی روز اول خود را حفظ خواهد نمود. این ویژگی را نمی توان در سنگ طبیعی جستجو نمود. پیشرفت علم، بشر را به تولید محصولی رسانیده است که می تواند بسیار مقاوم تر از متریال های طبیعی، سالهای سال عمر نماید.

 – مقاومت در برابر نفوذ آب : کوارتز مانند کورین، به دلیل عدم وجود خلل و فرج بر روی سطح، در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم است. اما همانطور که اشاره نمودیم، صفحه کوارتز قابلیت ساب خوردن ندارد. از این رو چنانچه اتصالاتی بر روی صفحه داشته باشیم، این اتصالات باقی خواهند ماند و نمی تواند محل اتصال قطعات کوارتز را از طریق ساب زدن از بین برد.

 – ماندگاری و طول عمر فوق العاده بالا : کوارتز به دلیل سختی بسیار زیاد، سالهای سال عمر خواهد کرد و می توانید با خیال راحت آشپزخانه ای زیبا داشته باشید.

 – مقاومت در برابر ضربات : کوارتز به دلیل سختی بسیار بالا، در برابر انواع ضربات مقاوم است. سنگ طبیعی چنین مقاومتی ندارد و می تواند در برابر ضربه شکننده باشد. ضمن اینکه با گذر زمان، استحکام سنگ طبیعی کاهش می باید. سنگ کوارتز سالهای سال، مقاومت بالای خود را حفظ می نماید.

 – مقاومت در برابر حرارت : کوارتز در برابر حرارت، مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. مادامی که با دمای نزدیک به آتش طبیعی روبرو نکنید کوارتز در برابر حرارت مقاومت خواهد کرد.

سنگ طبیعی یا مصنوعی

 با توضیحات ارائه شده به طور حتم متوجه شده اید که این دو سنگ با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. سنگ مصنوعی حاصل دانش و تجربه بشر است و برای استفاده خاص یعنی روی سطح بویژه صفحه کابینت ساخته شده است. این موضوع را نه به این دلیل که ایران کورین عرضه کننده سنگ های مصنوعی است عنوان می کنیم، بلکه حقیقتی است صادقانه که شما پیش از هر نوع متریالی باید آن را بدانید.

در میان سنگ های مصنوعی نیز، کوارتز دارای ویژگی های نسبتا شاخص تری نسبت به کورین است. هر چند هر دوی این متریال ها سال های سال در آشپزخانه شما عمر خواهند کرد.

اگر قصد خرید سنگ های کورین و کوارتز را دارید و یا قصد دارید کورین و یا کوارتز را بر روی کابینت آشپزخانه اجرا نمایید، می توانید با مشاورین خود در ایران کورین در تماس باشید. همچنین چنانچه سوالی در رابطه با این دو متریال، نحوه اجرای کورین و کوارتز ، طرح ها و رنگ های موجود و … دارید، علاوه بر راه ارتباطی تماس می توانید پرسش خود را از طریق بخش زیر مطرح نمایید. کارشناسان ایران کورین در اسرع وقت پاسخ سوال شما را خواهند دارد.

امیدواریم از مطالعه مطلب بهترین سنگ برای صفحه کابینت لذت برده باشید.

بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت  بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت بهترین سنگ برای صفحه کابینت

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>