سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز

سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز

سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز

امروزه مدل های متفاوتی از سنگ مصنوعی در بازار وجود دارد. از سنگ های مصنوعی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند تا سنگ هایی که برای فضای داخلی ساختمان مورد استفاده می باشند. همینطور می توان به سنگ های تزیینی اشاره نمود که بر روی دیوار در داخل ساختمان مورد استفاده هستند.

یک نوع از سنگ های مصنوعی ، سنگ های مصنوعی ای هستند که  بر روی سطوح مورد استفاده قرار می گیرند و با عنوان سطوح سخت نیز شناخته می شوند. در حقیقت نام واقعی این متریال سطوح سخت است که به دلیل شباهت بالا به سنگ طبیعی، با عنوان سنگ مصنوعی شناخته می شوند. دو نوع اصلی و عمده ی این نوع سنگ، کورین و کوارتز هستند. این سنگ ها برای استفاده بر روی تمامی سطوح مناسب هستند. کاربرد ویژه این دو متریال، صفحه کابینت ، صفحه کانتر و جزیره آشپزخانه، بدنه کانتر منشی و میز رسپشن در فضاهای اداری و مطب پزشکی و سایر سطوح می باشد.

کورین و کوارتز دارای ویژگی های خاصی هستند که نشان می دهد این دو متریال، برای صفحه کابینت و سایر سطوح ساخته شده اند. البته لازم است بدانید این دو متریال به رغم شباهت ظاهری، دارای تقاوت های بنیادین با یکدیگر هستند اما کارکرد مشابهی دارند.

برخی از ویژگی های سنگ مصنوعی کورین :

 – کورین در برابر آب مقاومت بسیار بالایی دارد و تقریبا در برابر آب نفوذ ناپذیر است. این امر بدلیل سطح غیر متخلخل کورین است که باعث نفوذ ناپذیری در برابر آب می گردد. به همین دلیل، این نوع سنگ برای فضاهایی که آب ریزی زیادی دارند، بسیار مناسب هستند. از جمله می توان به صفحه کابینت، روشویی در سرویس های بهداشتی و … اشاره نمود.

 – مقاومت بالا در برابر حرارت: علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت کورین مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت از خود نشان می دهد.

 – قابلیت رفع خط و خش: جالب است بدانید کورین را می توان از طریق سمباده ساب زد و تمامی خط و خش های بوجود آمده بر روی سطح آن را از بین برد. نکته اینکه کورین دارای سطحی یکپارچه است. شما هر قدر و به هر صخامت از روی صفحه کورین بردارید، به صفحه ای شبیه به صفحه رویی خواهید رسید. از این رو، در صورتی که سطح کورین در اثر گذر زمان دچار خط و خش شود، می توان تمامی صفحه را از طریق ساب زدن تمیز نمود و صفحه مانند روز اول خواهد شد.

 – قابلیت اجرای بدون درز: همانطور که اشاره شده، می توان صفحه کورین را از طریق ساب زدن رفع خط و خش نمود. علاوه بر این می توان محل اتصالات کورین را از طریق ساب زدن از بین برد. در نهایت، می توان به صفحه ای یکپارچه رسید که هیچ درزی ندارد!

 – تنوع بالای طرح و رنگ: کورین توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید می گردد. برندهای مختلف طرح های متفاوتی را تولید می کنند. طرح هایی شبیه به سنگ طبیعی تا طرح های ساده. بنابراین همواره در خرید و انتخاب دست شما باز خواهد بود.

 – مقاومت بالا: کورین به دلیل ماهیت خود، مقاومت بالایی در برابر انواع صدمات و ضربات دارد.

پس از بررسی ویژگی های کورین، به بررسی ویژگی های سنگ مصنوعی کوارتز خواهیم پرداخت. ویژگی های سنگ کوارتز به صورت زیر هستند:

 – سختی بیشتر نسبت به کورین: سنگ کوارتز از ماده طبیعی کوارتز یا همان سیلیس تشکیل شده است. این ماده پس از الماس سخت ترین ماده طبیعی موجود در طبیعت است. از این رو کوارتز دارای سختی بسیار زیادی است.

 – مقاومت بالا در برابر خط و خش: به دلیل سختی بسیار بالای کوارتز، می توان انتظار داشت که این ماده در برابر خط و خش مقاومت بالا و فوق العاده از خود نشان دهد. بنابراین شما می توانید یک صفحه زیبا بدون خط و خش را سالها در آشپزخانه خود و بر روی صفحه کابینت داشته باشید.

 – مقاوم در برابر حرارت: مانند سنگ کورین، سنگ کوارتز در برابر حرارت بسیار مقاوم است. بنابراین می توانید در آشپزخانه از این بابت خیالی آسوده داشته باشید.

 – مقاومت در برابر نفوذ آب: همانند انچه برای کورین ذکر شد، سطح کوارتز نیز غیر متخلخل است. بنابراین در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم است. کورین را می توان بر روی سطوحی که آب ریزی زیادی دارند مورد استفاده قرار داد. از جمله صفجه کابینت آشپزخانه، جزیره آشپزخانه، کانتر و … .

 – تنوع بالای طرح و رنگ : کوارتز نظیر کورین دارای طرح های زیادی است. برندهای مختلفی این سنگ مصنوعی را تولید می کنند. برندهای مختلف طرح های متفاوتی دارند و از این رو دست شما در انتخاب بسیار باز خواهد بود. برخی طرح ها شباهت زیادی به کورین دارند و برخی طرح ها کاملا متفاوت هستند.

در بالا به طور اجمالی ویژگی های سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم آشنایی شما با این دو متریال را بهبود بخشیده باشیم.

ایران کورین به طور انحصاری و ویژه در زمینه فروش و اجرای سنگ های کورین و کوارتز فعالیت می کند. اگر به دنبال خرید این صفحات هستید و یا قصد اجرای آنها برای صفحه کابینت، جزیره، کانتر و … را دارید، می توانید جهت ثبت سفارش و یا دریافت مشاوره با مشاورین خود در ایران کورین در تماس باشید. علاوه بر این، هر سوالی در رابطه با سنگ مصنوعی و کیفیت آنها دارید، می توانید با ما آنها را میان بگذارید.

سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز سنگ مصنوعی : کورین و کوارتز

شرکت کورین ایران کورین

عرضه و اجرای صفحات کورین و کوارتز

 – تنوع بالای طرح و رنگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>